PublicityWeb stapt in Google's European 3rd Party Program

Het Belgsiche SEM-bedrijf PublicityWeb laat weten dat het in Google’s zogeheten ‘European 3rd Party Program’ stapt. Dat is een begin dit jaar door de zoekgigant opgezet programma dat SEM-bedrijven moet helpen om ‘efficiënter’ te werken, aldus het persbericht.

post-image-3

In de praktijk betekent dat ondermeer gebruik maken van het opleidingsaanbod, extra ondersteuning en specifieke hulpmiddelen.

Om mee te doen aan het programma moeten SEM-bureaus ondermeer het label “Google Adwords Qualified Company” dragen en het Best Practices handvest naleven. Bovendien moet het agency op termijn aantonen dat het een minimum SEM-omzet per kwartaal haalt.

PublicityWeb kwam eerder dit jaar onder vuur te leggen omdat het sommige van zijn sites uit Google verwijderd zag worden voor Doorway-praktijken. Het wees toen op de moeilijkheid om Flash-sites te optimaliseren wat dan weer tot een vloedgolf aan reacties leidde van kenners op Digimedia.

Back to top button
Close
Close