Home/Campaigns/Corporate blogging: workshop toont interesse Corporate blogging: workshop toont interesse <SPAN style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Verdana">Een van de meest succesvolle workshops op Customer First was de blogworkshop die mee werd opgezet door Digimedia. De workshop werd gegeven door Marco Derksen van Marketingfacts.nl, die een introductie via slides afwisselde met een vraaggesprek met drie panelleden/bloggers: Clo Willaerts (Skynet), Bert Van Wassenhove (Agency.com) en Kris Hoet (MSN). 2006-10-30Comment De grote aandacht voor de workshop toont alvast, net als de vragen die de toehoorders achteraf stelden, aan dat er wel degelijk interesse is in het fenomeen van bloggen en, bij uitbreiding, user generated communities en participatie. Het ziet er naar uit dat iedereen er al van heeft gehoord maar dat weinigen er actief gebruik van maken of weg mee weten. Een workshop die wat ons betreft dus in de nabije toekomst zeker een verlengstuk krijgt. We hebben de presentatie van Marco Derksen in een PDF gegoten die je kunt downloaden via deze link. Over de inhoud van het betoog en de opinie van de panelleden nog dit: het is duidelijk dat bloggen op zich niet de hoofdzaak moet zijn maar wel de vraag hoe open en interactief durf en kun je je communicatie maken. Blogs zijn slechts één van de vele instrumenten voor wie op een nieuwe en open manier een heuse conversatie met zijn klanten en partners durft op te starten. Wie niets te vertellen heeft, laat staan geen meerwaarde te bieden heeft, begint er best niet aan. Blogmarketing is overigens niet per definitie het opstarten van een conversatie via een eigen blog. Het is ook het deelnemen aan bestaande conversaties, ondermeer op andere blogs. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address