Home/Campaigns/Microsoft resultaten: investeren in de online toekomst Microsoft resultaten: investeren in de online toekomst <SPAN style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Verdana">Microsoft noteerde afgelopen kwartaal (Q1 2007) bijzonder sterk cijfers en klopt daarmee zowel de verwachtingen van de financiële analisten als van zichzelf. De goede resultaten hebben niets te maken met de online activiteiten maar alles met de server-divisie terwijl ook de Xbox divisie een sterke groei noteert. 2006-10-27Comment Terwijl Google onlangs ijzersterke cijfers neerzette is het voor Microsoft in het online segment (noteer wel: wereldwijd) voorlopig aanklampen geblazen. De omzet van de online groep, waaronder alle MSN en Live.com activiteiten, daalde tot een totaal van 539 miljoen USD. Het verlies bedroeg 136 miljoen USD. Zowel Yahoo en MSN moeten voorlopig dus het gros van de groei inzake online inkomsten naar Google laten gaan, uiteraard als we ook search engine advertising daartoe rekenen. Zoals geweten heeft Google bitter weinig tot geen activiteiten in het display advertising segment. In de Earnings Conf Call (zie hieronder) is trouwens te horen dat de reclame-inkomsten uit display beter scoorden, vooral in het search-segment is het moeilijk. Ondanks die resultaten bespeuren we weinig nervositeit. Het is duidelijk dat het bedrijf met de komst van nieuwe producten en de verdergaande integratie van al zijn ‘offerings’ (zie ook ons interview met Alex Dale) hard verder timmert aan een totaalpropositie om de strijd tegen Google een niveau hoger te tillen. En zoals men me hier net influistert: ze hebben tijd…en geld (en zijn natuurlijk volop aan het ontwikkelen wat ook niet niks kost, zo werden tal van nieuwe Live-diensten gelanceerd). Evolutie resultaten Microsoft Online Services Business(in miljoen USD) Fiscaal kwartaal Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address