Home/Campaigns/Night Of The Internet 2006: een voltreffer met enkele opmerkelijke jurykeuzes Night Of The Internet 2006: een voltreffer met enkele opmerkelijke jurykeuzes Gisterenavond vond in een indrukwekkend decor de achtste editie van de Night Of The Internet plaats. Een speciale editie omdat meteen ook de tiende verjaardag van organiserend magazine Inside werd gevierd. En daarvoor werden alle registers opengetrokken. 2006-10-26Comment Wat ons betreft (en we kunnen het weten) dan ook meteen de beste editie van dit evenement, niet in het minst door een zeer evenwichtig geselecteerde, toegankelijke, gemotiveerde en snuggere jury, het moge gezegd. Over naar het lijstje met de winnaars. Maar eerst geven we je wat ons betreft het belangrijkste nieuwsfeit van deze editie: in de categorie Best E-Publishing koos de jury voor zowel de Silver als de Gold Award niet voor een traditionele online uitgever maar voor door adverteerders opgezette content- en entertainmentinitiatieven. De Silver ging daarbij naar de London Tapes van Eurostar door Agency.com, de Gold naar VW Escape TV van Emakina. Een opmerkelijke keuze maar niet onterecht. De geest van Jan Van den Bergh met zijn ‘brands will become channels’ waarde meer dan eens door het jurylokaal in het Brusselse Montgomeryhotel. Het lijstje met overige winnaars dan: 1. Categorie Best Non-Profit: geen Silver of Gold maar wel een Bronze in deze categorie (en meteen een aansporing om meer aandacht te schenken aan deze initiatieven) voor GC De Wildeman (door Zap All People).2. Categorie Best Business: Silver voor Bikkembergs Football (These Days) en Gold voor Levis Paints portal (Agency.com).3. Categorie Best Design: Silver voor Nokia Concept Lounge (These Days), Gold voor Dexia Art Gallery (Duval Guillaume E). 4. Best Of Advertising Award Efficiency: een Gold voor Nokia Concept Lounge (geen Silver).5. BOA Creativity: Silver voor Coffee for Dummies (Nescafé, agency i-merge), Gold voor Ford Fiesta voice controlled game (klik voor filmpje op YouTube) door Ogilvy Interactive.6. BOA Best Campaign: Silver voor Frisk – Open your mouth (These Days) en Gold voor Durf Denken (klik voor presentatiefilmpje op YouTube) (Universiteit Gent, agency Saatchi & Saatchi). Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address