Home/Interview/Agnes Gawel over de uitdagingen van de creatieve hotshops Agnes Gawel over de uitdagingen van de creatieve hotshops <SPAN style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Verdana">Deze morgen in de wandelgangen even gechat met Agnes Gawel van Sony Ericsson (wereldwijd verantwoordelijk voor eDM toestanden) toen ze haar presentatie voor Customer First voorbereidde. Herinnerde er haar aan dat ‘haar’ Sony Ericsson vorig jaar de grote winnaar was op de Night Of en over de interactieve creatieve tweestrijd tussen haar bedrijf en Nokia. 2006-10-25Comment Gawel vertelde me dat Sony Ericsson onlangs nog in de prijzen viel in de UK met het voor die markt aangeduide bureau Dare Digital (bij ons werken ze met LUON). Ook een opmerkelijk verhaal, dat van Dare Digital. Toen ze startten met Sony Ericsson waren ze daar met zes, vorig jaar met 55, nu al met meer dan 100, aldus Gawel. En dat merkt Gawel ook aan de prijzen die Dare Digital aanrekent en steevast in stijgende lijn gaan. Als historische klant, die het bureau heeft doen groeien, prijzen die ze niet altijd even fair vindt. Een verhaal dat we nogal gehoord hebben in deze al bij al jonge sector. Gawel vindt ook dat in het algemeen het creatieve niveau bij dergelijke beruchte bureaus wat daalt. Dat heeft volgens haar te maken met het feit dat er niet genoeg creatieve krachten in de sector zijn en de aanwervingslat dus iets lager komt te liggen. Uit noodzaak. Hoewel ze het niet wil vergelijken met de beginjaren van het web toen (sic) ‘iedereen met wat HTML-kennis kon beginnen’ waarschuwt ze toch. We vroegen haar ook hoeveel % van het budget van Sony Ericsson nu naar interactieve media gaat. Een vraag waar ze het antwoord schuldig moet op blijven al vermoedt ze dat het zich in het – volgens haar – wereldwijde industriegemiddelde van 5 % situeert. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address