Mobiele bank N26 start campagne #BigBankingChat op Youtube en TikTok

Vanaf vandaag start de mobiele bank N26 met de nieuwe internationale campagne The Big Banking Chat. Met deze interactieve campagne wil N26 op een aansprekende en toegankelijke manier geldzaken te bespreken.

post-image-3

Praten over geldzaken is juist nu belangrijk: uit onderzoek van N26, waarbij 10.000 Europese en Amerikaanse volwassenen werden gevraagd naar de invloed van de pandemie op hun financiën, blijkt dat geldzorgen op dit moment wereldwijd de op één na grootste zorg zijn, na gezondheidszorgen. Zo geeft reeds 4 op 10 Belgen aan dat ze zich zorgen maken over hun huidige financiële situatie. 

#bigbankingchat
In The Big Banking Chat nodigt N26 millennials uit om prangende vragen te stellen over hun financiële situatie en de beslissingen waar ze voor staan in deze onzekere tijden, maar ook ervaringen en tips te delen met anderen. Van advies over budgetteren en besparen in het dagelijkse leven tot investeren en sparen op langere termijn. Wat adviseren experts, en hoe doen anderen het? 

Een platform voor een gesprek over geldzorgen
In de campagne laat N26 zien dat praten over financiën niet ingewikkeld en afstandelijk hoeft te zijn. In de conversaties op sociale media nemen financieel experts van N26 deel om betrouwbaar advies te geven. Daarnaast sporen internationale en lokale influencers hun volgers aan om deel te nemen aan het gesprek en hun adviezen te delen over hoe zij zelf tegen geldzaken aankijken. 

De campagne wordt via diverse kanalen uitgezet. Youtube biedt video’s van financiële experts en op TikTok en Instagram vind je Stories en livestreams. Op de website staat een interactieve kaart met statistieken over geldzaken per land beschreven en er is een blog.

De campagne sluit aan op het uitdagende karakter van N26. Als grootste wereldwijde mobiele bank, zonder fysiek kantoor, onderscheidt zij zich van traditionele banken. The Big Banking Chat ligt geheel in lijn met de missie van N26 om ‘the first bank people love to use’ te worden. 

Back to top button
Close
Close