Home/Campaigns/RAAK On-Site optimaliseert de customer journey van GAMMA-klanten RAAK On-Site optimaliseert de customer journey van GAMMA-klanten Hoe je met research-driven content marketing doe-het-zelvers inspireert en adviseert 2020-06-12Comment Om doe-het-zelvers optimaal te helpen bij de voorbereiding van hun klussen, werkte RAAK samen met GAMMA een content strategie uit, gebaseerd op doorgedreven research. Via data-onderzoek naar online zoekgedrag, het verzamelen van klantenvragen en interviews met klusexperten creerden we niet alleen relevant doe-het-zelfadvies, maar konden we ook een doordachte site-architectuur en marketing automation flows opzetten. Op die manier krijgen consumenten relevante informatie, stappenplannen en klusvideo's die een antwoord bieden op hun vragen en noden. Zo kunnen ze makkelijker de volgende stap in hun customer journey zetten. Om deze methodologie goed te kunnen opzetten, wou GAMMA een in-house inbound marketing expert aan het roer van dit project. Rechtstreekse lijnen met de juiste sparringpartners en stakeholders speelden een cruciale rol in het slagen van deze strategie. Daarom ging een consultant van RAAK On-Site drie dagen na het eerste telefoongesprek al aan de slag bij GAMMA op kantoor. Omdat de consultant effectief meedraait in het marketingteam van GAMMA, konden al snel een aantal concrete projecten op de rails gezet worden. Customer journey en ideation workshop faciliteren en modereren Keyword en content research uitvoeren Landing pages creëren en url-structuren opstellen SEO van webpagina’s doorlichten en finetunen Google Data Studio dashboard samenstellen Lead generation campagnes uitdenken met bijhorend mediaplan Marketing automation flows uittekenen SEO-rapportage en monitoren van SEO keyword rankings Research-driven content marketing methodologie opstellen. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address