Microsoft blog meeting met Shel Israel en Rick Segal

Microsoft organiseerde afgelopen zaterdag (21 oktober) een onderonsje met een selectie Belgische bloggers, actief binnen agentschappen, en twee notoire experts in het blogdomein: Shel Israel en Rick Segal. Tom Cuylaerts, van het Antwerpse Edge.be, volgde voor Digimedia het onderonsje.

post-image-3

Shel Israel is bekend van het boek “Naked Conversations: how business blogs are changing the way businesses talk with customers”. Hij schreef het boek, dat volgepropt is met praktische voorbeelden, samen met Robert Scoble, voorheen über-blogger bij Microsoft en bekend van Scobleizer (http://scobleizer.wordpress.com/)

De blog van Shel Israel vind je op http://www.itseemstome.net/index.html.

Rick Segal is VC bij JLA Ventures in Toronto (http://www.jlaventures.com) en pent  zijn hersenspinsels neer op “The Post Money Value” (http://ricksegal.typepad.com). Rick investeerde onder andere in B5.Media (www.B5media.com), een netwerk van blogs.

De klant overtuigen om te bloggen...of niet?

De allesoverheersende vraag bij de agencies was unaniem “hoe kunnen we in godsnaam onze klanten overtuigen om een blog aan te durven?” Volgens Shel is dat misschien niet eens nodig…

Je moet namelijk in de eerste plaats iets te vertellen hebben. Bedrijven hebben per definitie weinig te vertellen. Ze zijn meestal te veel met zichzelf bezig.
 
Het zijn de mensen die er werken die de interessante dingen publiek kunnen maken.
 
Helaas steekt marketing of legal hier vaak een stokje voor. Maar de “maatpakken” kunnen wel niet verhinderen dat klanten onverbloemd en zeer direct op het net discussiëren over hun producten en kun je dan niet beter mee in de conversatie zitten?
 
Zo kan je tenminste pertinente onwaarheden ontkrachten, leren wat er fout gaat en wie weet, toegeven dat je als bedrijf ook fouten maakt.
 
Je bedrijf krijgt er meteen een menselijk gezicht door.

Het potentieel van virtuele werelden

Omdat het weekend was, er alleen mannen aanwezig waren en we tussen de Xbox’en zaten, gaf Rick zijn kijk op het potentieel van Second Life (
Back to top button
Close
Close