activeIDEA wordt Wanabe

activeIDEA is volgende week één van de sponsors van Customer First. Het bedrijf zal die beurs aangrijpen om zijn nieuwe naam en merkidentiteit bekend te maken. activeIDEA wordt immers Wanabe. En eigenlijk is dit niet zo nieuw… Tekst en uitleg.

post-image-3

Trouwe lezers van Digimedia hebben al gehoord van Wanabe. Het is immers de naam van de offline afdeling van activeIDEA, die zoals we vorige week nog meldden onlangs de printcommunicatie van lingeriemerk DIM heeft binnengehaald.

De naam Wanabe neemt nu blijkbaar de plaats in van activeIDEA zelf. Laurent Van Duyse: “achter de naamswijziging gaat ook een belangrijke wijziging in de positionering van ons bureau schuil”.

Het in 2000 door Van Duyse en Dimitri Verboomen opgericht agentschap claimt het eerste “100 % interactieve activation bureau te zijn”. De focus komt dus volledig op Brand Activation te liggen en dat betekent ook een interactieve filosofie die de online media overstijgt. Multi-channel dus en een einde aan de artificiële opdeling van online en offline. De visie kreeg dan ook de naam Fusion Marketing opgeplakt.

Het is een teken des tijds en illustreert de evolutie naar een holistische visie zoals we die onlangs nog in ons interview met Marc Bresseel beschreven en zoals we die ook meer en meer zien opduiken bij agentschappen als i-Merge en These Days.

De nieuwe naam wordt volgende week officieel voorgesteld, de nieuwe site moet volgen.

Om zijn nieuwe strategie kracht bij te zetten wierf activeIDEA dit jaar al 12 nieuwe medewerkers aan wat het totaal aantal effectieven voor het 'nieuwe' Wanabe op 32 brengt.


Back to top button
Close
Close