87seconds lanceert good vibe serie voor kinderen

Plezierig Nieuwsgierig’ heet het nieuwe format, met episodes niet langer dan 1 minuut, speciaal bedacht voor kinderen. Zoals vele bedrijven, zette ook het productiehuis alle zeilen bij om in deze crisisperiode met positieve en innovatieve oplossingen te komen.

post-image-3

Positieve energie

Zo ontstond het idee bij de creatieve teams van 87seconds, om op een ludieke manier kleine kinderen te informeren. Aangezien wat projecten ‘on hold’ kwamen te staan, was dit dan ook hét moment om met nieuwe ideeën te komen.

“Ik heb zelf 2 kinderen van zeer jonge leeftijd, en beiden hebben geen flauw benul van wat er allemaal aan het gebeuren is sinds enkele weken. Ze zitten met een behoorlijke WTF gevoel”​, getuigt Philip Swinnen, zaakvoerder van 87seconds.

De bedoeling is van kleine kinderen, van tussen de 4 en 8 jaar, op een positieve manier te informeren over wat er allemaal aan het gebeuren is in de wereld. De nadruk ligt niet op de ziekte, maar eerder op de positieve acties die eruit voortvloeien. ​“Kinderen geven ons enorm veel energie. Zij zullen deze gezondheidscrisis het beste doorstaan, maar ook zij doorstaan een zekere ​coronastress.​ Laten we hen dan vooral die positieve vibes teruggeven,”​ aldus Swinnen.

De eerste episode werd net gelanceerd, zowel in het Frans (Le Journal Qui Banane), als in het Nederlands. Het is een pilootproject met als onderwerp “Waarom maken we lawaai om 20u”. Volgende episodes volgen elke woensdag en vrijdag, en zullen onder meer gaan over minder vervuiling, minder auto’s op de snelwegen, een bewustere consumptie, etc.

Alle episodes ​zullen hier te vinden zijn.

Innovatie in tijden van crisis

Zoals voor vele marketing bedrijven zijn het moeilijke tijden. Ook bij 87seconds worden zo goed als alle opdrachten uitgesteld of geannuleerd, en zijn de vooruitzichten minder rooskleurig. Zo zit ook een deel van de medewerkers in tijdelijke werkloosheid.

Maar het is ook in deze tijden dat teamwerk, over de grenzen heen, het sterkste is. “Dit doen we liever in andere economische omstandigheden, maar het kenmerkt ook wel de passie voor ons beroep.”, legt Philip Swinnen uit. ​"We hebben een geweldig team, en dankzij het initiatief van medewerkers uit verschillende kantoren (Brussel, Parijs, Amsterdam) en teamwerk vanop veilige afstand, is “Plezierig Nieuwsgierig” geboren.”

Back to top button
Close
Close