Het nieuwe bureau van de Caudrons boven de doopvont gehouden

ONE. Dat is de naam van het nieuwe agentschap van Jo Caudron, broer Ben en oudgediende Henri Cnops. Gisterenavond stelde ONE zich na maanden van geruchten voor bij monde van een persbericht. Centraal in de het geboortekaartje van ONE staat de vaststelling dat consumenten steeds moeilijker te bereiken zijn door hun wijzigende houding tegenover media en adverteerders.

post-image-3

Lezers van Digimedia weten het al: ‘the consumer is in control’. Die veranderende houding resulteert in een steeds holistischer aanpak bij de interactieve bureaus. Meer dan één is niet meer vies van geïntegreerde concepten waarbij de core business van de interactieve media wordt aangevuld met niet-traditionele taken zoals offline media en media-activiteiten.

ONE wil zich duidelijk in die trend inschrijven en stelt bij monde van CEO Jo Caudron vast dat de wijzigende mediaconsumptie, de verregaande fragmentering etc… ook pakweg TV, radio en print beïnvloeden.

Het kersverse agency wil daaraan tegemoet komen door ‘innovatieve new media services’ die de adverteerders toelaten de consument overal te bereiken.

Communities en user-generated concepten zijn hierbij nooit ver weg.

Internet en andere interactieve media staan dus centraal (aangevuld met technische know-how, ondermeer op het vlak van content management) maar ook TV, radio, print, events, point of sales en zo meer worden geïntegreerd in het holistische aanbod van ONE, vanwaar allicht de naam.

ONE komt niet zomaar uit het niets opgedoken: het bundelt de mensen en diensten van theOriginals, het eerdere project van ondermeer de Caudrons en Cnops, tvAgency en de servicepoot van Across Communications.

Het Gentse bureau telt 20 medewerkers en heeft van bij de start een historische portfolio, deels vanuit het Originals-verleden, met namen als AXA, De Post, ING, Janssen-Cilag, Samsonite, Telenet, Skynet en de VRT.

www.one-agency.be

Back to top button
Close
Close