Springbok verwelkomt Indufin als nieuwe investeerder

Digitaal communicatie- en service agency Springbok zet een volgende stap in zijn ambitieuze groeistrategie. Vandaag raakte bekend dat het Belgische investeringsfonds Indufin in Springbok instapt. Het management en de nieuwe investeerder slaan de handen in elkaar met een heldere visie: van Springbok de toonaangevende Europese speler in zijn domein maken dankzij een unieke combinatie van creativiteit en technologie.

post-image-3

Springbok heeft sinds de oprichting in 2014 een indrukwekkend groeitraject afgelegd. Het bedrijf opende kantoren in Amsterdam en Parijs, telt 110 medewerkers en mag verschillende internationale topbedrijven, zoals Bridgestone, Daikin, Mercedes-Benz en Engie tot zijn klanten rekenen. Vorig jaar nog werd marketing automation bedrijf Rise + Shine aan de Springbok familie toegevoegd.

Die snelle groei is in de eerste plaats te danken aan de bijzondere expertise mix. “In de huidige wereld kun je technologie niet meer loskoppelen van creativiteit”, vertelt Kim Verhaeghen, Managing Partner van Springbok. “We zijn erin geslaagd om het juiste talent in beide expertises op een daadwerkelijk geïntegreerde manier in één team samen te brengen. Zo bouwen we brand experiences die echt het verschil maken voor onze klanten, zowel op nationaal als internationaal niveau.”

De groeistrategie van Springbok vloeit niet alleen voort uit de ambities van het management maar is ook een antwoord op de doelstellingen van zijn klanten. “Internationale bedrijven kiezen voor Springbok omwille van die integratie van services”, legt Managing Partner Vincent van Lingen uit. “Om die plannen als partner mee te helpen realiseren is het belangrijk dat de schaal van onze 

dienstverlening op internationaal niveau meegroeit. Indufin is de juiste partner om ons daarbij te helpen. ”

De match tussen Springbok en Indufin is geen toeval. ​Het Belgische fonds heeft een langetermijnvisie en selecteert de bedrijven waarin het investeert op hun groeipotentieel of duidelijke ambitie. “Springbok heeft aspiraties maar kijkt tegelijk verder dan puur buy and grow”, aldus Jean-Francois Vryens, Managing Partner van Indufin. “Wij kijken ernaar uit om hen mee naar het volgende niveau te brengen. Ik ontdekte de laatste drie maanden een mooie, professionele ploeg met zeer veel potentieel. Er was echt sprake van een klik.”

Alexander Cha’ban, Managing Partner van Springbok beaamt dat. “Het is belangrijk dat er ook op menselijk vlak een goede band is met een investeerder. We zitten tenslotte een people’s business. Bij Springbok hechten we bijzonder veel belang aan de bedrijfscultuur en is “people first” een leitmotiv in onze day-to-day. Dat is iets dat centraal moet blijven staan, hoe groot we ook worden. Indufin deelt die visie op het belang van menselijk kapitaal.”

De intrede van Indufin betekent dat het investeringsfonds Monus van Olivier Somers en Maxim Dierckx, dat Springbok de voorbije jaren begeleidde, uitstapt. “Het was een mooi traject samen”, blikt Olivier Somers terug. “Met Indufin stapt een nieuw, kapitaalkrachtig fonds in, dat Springbok kan helpen om een echte internationale speler te worden. Het team is er alleszins klaar voor.”

Back to top button
Close
Close