In China triomfeert e-commerce door het coronavirus

Honderden miljoen Chinezen die thuis opgesloten zitten omwille van de coronavirus-epidemie, doden de tijd door op het internet videogames te bestellen, yogamatten, boeken en voorbehoedsmiddelen, zo tonen cijfers aan van de Chinese e-commercesites

post-image-3

Het game Ring Fit Adventure voor de Switch-console van Nintendo, dat fysieke oefeningen combineert met rollenspel, zag tussen 5 en 20 februari zijn verkoop verviervoudigen, zo meldt e-commercegigant Alibaba.

Paradoxaal genoeg is de verkoop van lippenstift voor bepaalde merken met zeven vermenigvuldigd, en dat terwijl de autoriteiten het dragen van een chirurgisch masker buitenshuis verplicht hebben.

De verkoop van yogamatten en roeitrainers om thuis aan gymnastiek te doen, kende een stijging met tot 250% in een periode van twee weken in februari, vergeleken met dezelfde periode in 2019. De verkoop van boeken van zijn kant vertoonde een stijging met 60% op het platform Tmall van Alibaba, voor de week die begon op 10 februari, vergeleken met de week daarvoor.

Andere e-commerce sites noteren dat niet-alledaagse producten nu tot hun beste verkopen behoren. Pinduoduo citeert bijvoorbeeld condooms en coiffeursets voor thuis.

Back to top button
Close
Close