Nieuwe topstructuur voor DPG Media

Erik Roddenhof wordt de nieuwe CEO van DPG Media.

post-image-3

Erik krijgt vanaf 1 maart de eindverantwoordelijkheid over het dagelijks beleid, de uitvoering van de strategie en van de digitale transformatie. Christian Van Thillo, die de groep gedurende dertig jaar geleid heeft, wordt uitvoerend voorzitter (executive chairman) van de groepsdirectie en zal zich voornamelijk toeleggen op de strategie, het acquisitiebeleid en de ontwikkeling van de mediamerken van de groep. Piet Vromanblijft CFO van DPG Media. Kris Vervaet en Anders Krab-Johansen, CEO van respectievelijk de Belgische en Deense activiteiten, rapporteren aan Erik Roddenhof. Erik blijft zelf verantwoordelijk voor de aansturing van de Nederlandse tak.

De reden voor deze nieuwe topstructuur is de sterke groei van DPG Media. Het bedrijf nam met Mecom een grote groep nieuwsmerken in Nederland en Denemarken over, kreeg met MEDIALAAN volledige zeggenschap over België’s grootste entertainmentmerken en breidde de online services-tak aanzienlijk uit met de overname van Independer. Recent kondigde de groep ook het voornemen aan om Sanoma Nederland over te nemen, uitgever van onder meer Libelle, NU.nl, vtwonen en Donald Duck. De transactie is intussen ter goedkeuring voorgelegd aan de ACM, de Nederlandse Mededingingsautoriteit.

DPG Media is de laatste jaren een breed mediaconcern geworden dat meer dan zesduizend werknemers en in drie landen actief is in nieuwsmedia, televisie, radio, tijdschriften en online services. De groep werkt aan een groepsbrede digitale transformatie. Die heeft reeds mooie resultaten opgeleverd, maar heeft nog vele stappen te gaan. DPG Media betreedt hiermee een nieuwe fase in haar evolutie. Strategie, operationeel beleid, innovatie en de geplande verdere uitbreiding van de groep vragen een aanpassing in de aansturing.

Back to top button
Close
Close