Home/Campaigns/Yappa wint internationale award Marketing Project of the Year Yappa wint internationale award Marketing Project of the Year Het Limburgse, digital agency wint een award voor ‘Marketing Project of the Year’. Ze kregen ook een eervolle vermelding als finalist in de categorie ‘Best Social Media Strategy’. Agencies en bedrijven over heel de wereld stuurden cases in voor de jaarlijkse Ewards. Yappa was het enige Belgische bedrijf tussen de winnaars en finalisten. 2019-11-14Comment Straal Digitaal Yappa won met project Straal Digitaal de award voor 'Marketing Project of the Year'. Enkel vooruitstrevende studentenprojecten kwamen hiervoor in aanmerking. "Vaak werken studenten tijdens hun stage heel zelfstandig binnen een bepaalde afdeling. Of krijgen ze maar een kleine taak of rol", vertelt Chief Enabler Officer (CEO) Yoeri Severy. "Dat vinden wij zonde, tijd om het anders te doen! We brachten dit jaar studenten uit meerdere richtingen en scholen samen om als team aan één digitaal project te werken." Het doel van project Straal Digitaal was om collega-studenten bewuster te maken van wat een digital agency doet. "Het team van UCLL- en PXL-studenten werkte eerst persona's en een visuele stijl uit. Later volgden een landingspagina, website, online marketing campagnes en tot slot het event zelf." Het project Straal Digitaal kreeg vooral lof van de jury omdat ze op amper enkele maanden tijd een enorme digitale impact wisten te maken. "Het eindresultaat was een prachtige, inspirerende avond met meer dan 50 studenten die er zelf voor kozen om aanwezig te zijn. Van leerrijke escape rooms tot vragenrondes met onze experten." Memes voor jobstudenten Verder gooide de festivalcampagne voor Itzu Jobs hoge ogen in de categorie 'Best Social Media Strategy'. "HR-totaalpartner ITZU zocht meer dan 700 jobstudenten om hun handen uit de mouwen te steken tijdens de zomerfestivals", begint Yoeri Severy. "We bedachten een doelgerichte en creatieve campagne, met de juiste content voor de doelgroep (blogs, memes, giveaways). Op amper 30 dagen tijd schreven 708 studenten zich in en kreeg de Itzu Jobs-website driemaal zoveel bezoek." Yappa won de categorie net niet, maar kreeg als enige finalist in de categorie een eervolle vermelding. "Enorm fier dat we met onze digitale aanpak voor ITZU de jury wisten te verrassen." Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address