De nieuwe BMW serie 3 via Augmented Reality

Hoe promoot je een serie auto’s wanneer de concurrentie moordend is? Een vraag die In The Pocket moest beantwoorden wanneer ze de krachten bundelden met reclamebureau AIR en hun klant BMW, die de launch van hun BMW serie 3 wou promoten.

post-image-3

In The Pocket ontwikkelde een augmented reality applicatie die bezoekers toelaat het dashboard van de BMW serie 3 op hun eigen dashboard te plaatsen. Om de tool zo toegankelijk mogelijk te maken, hebben ze ervoor gezorgd dat de bezoekers geen aparte applicatie hoefden te downloaden om te starten met de Augmented Reality. Er zijn verschillende opties om zo’n applicatie te ontwikkelen, maar de voorkeur werd gegeven aan de Facebook tool ‘Spark AR Studio’.

De applicatie toont niet alleen het dashboard van de BMW serie 3, maar ook meer informatie over het voertuig. Wanneer gebruikers op één van de hotspots klikken (die achter het stuur zitten), komt er een pop-up tevoorschijn met extra informatie.

Eén van de belangrijkste uitdagingen waarmee de digital product studio te kampen kreeg, was om een lichte en snelle applicatie maken die daarenboven kwalitatieve afbeeldingen weergeeft die de luxe van BMW benadrukt. In The Pocket bereikte het gewenste resultaat door verscheidene afbeeldingen in één textuur te combineren en het 3D model te optimaliseren door onnodige edge loops te verwijderen.

Back to top button
Close
Close