Universem behaalt de OnCrawl Partner Agency certificering

De nieuwe certificering moet het adviesbureau, gespecialiseerd in digitale marketing, toelaten om de analyse van zijn SEO-auditrapporten te verfijnen en zijn klanten meer doorgedreven aanbevelingen te bieden op het vlak van natuurlijke referencing. Dat is hoe de OnCrawal tool de merken helpt om hun Google ranking te optimaliseren. Een woordje uitleg.

post-image-3

SEO is een discipline die voortdurend evolueert.  En net als bij andere digitale marketingkanalen is het leveren van resultaten op basis van data van cruciaal belang. Het nieuwe partnerschap dat tussen Universem en OnCrawl getekend werd, wil zich voegen naar deze realiteit van de markt.

"Natural referencing is een werk op de achtergrond waarbij het enige tijd duurt vooraleer de resultaten concreet worden. De OnCrawl-oplossing maakt het mogelijk om snel de belangrijkste assen van elk referencing project te meten om prioriteiten te stellen voor concrete acties op de site van de adverteerder ", legt Hubert de Cartier uit, projectdirecteur bij Universem.

Concreet gebruikt de tool een robot die de pagina`s van een website verkent. De tool berekent en genereert gegevens om zo anomalieën te detecteren en pistes voor verbetering te definiëren.

Nicolas Duverneuil, Customer Success Manager bij OnCrawl, vestigt de aandacht op het belang van de technische aspecten van een goede SEO: "SEO wordt al te vaak beperkt tot de rol van contentproductie, terwijl de goede technische opbouw van een website een sterke invloed heeft op de manier waarop zoekmachines er rekening mee houden ".

De `SaaS`-oplossing biedt een globaal beeld van de prestaties van een site (de algemene gezondheidstoestand) en biedt de mogelijkheid om meer precieze elementen te analyseren, zoals de kwaliteit van de tags op een specifieke pagina. Ook kunnen er verschillende gegevens met elkaar gekruist worden  (`Logs`, `Ranking`, `Analytics`, `Backlinks`, enz.) om zo de optimalisatiepunten sneller te identificeren.

De oplossing wordt `compleet` genoemd en zou het mogelijk maken om de sites van enkele honderden tot meerdere miljoenen URL`s te analyseren.

De tool voor SEO audit, ontwikkeld in 2013, helpt vandaag een 800 bedrijven (Cdiscount, Leroy Merlin, Le Figaro of Canon Europe) om hun natuurlijke verkeer, hun ranking en hun inkomsten te verbeteren door zichzelf uit te nodigen tot de black box van Google.

Back to top button
Close
Close