Het social media agentschap gespecialiseerd in premium doelgroepen

Brand New Day, voorheen WebVeille, heeft na een ervaring van 9 jaar het jaar 2018 af kunnen sluiten met een omzet dat de mijlpaal van een miljoen heeft overschreden. In 2019 op het programma: nog meer klanttrouw, een klantenportefeuille met een retentiepercentage van rond 90% en nieuwe merken die helemaal in lijn zijn met de atypische positionering van dit sociale-media agentschap dat zich van andere onderscheidt.

post-image-3

Jullie specialiteit is de gerichtheid op een doelpubliek dat 'premium' is. Zou u iets meer kunnen vertellen over die positionering?

Sabina Gishvarova, Managing Director : "We hebben jarenlang het geluk gehad dat we talrijke fantastische klanten konden winnen zonder er al te veel bij stil te staan. We hebben ons ingezet om de allerbeste prestaties te leveren en om goede relaties met onze klanten te onderhouden... en onze reputatie zorgde voor de rest.

Nu hebben we, dankzij een degelijke ervaring en de steun van een multidisciplinair team, een unieke vakkennis opgebouwd, zodat we ons kunnen meten met de concrete uitdagingen waarmee de merken worden geconfronteerd.

Als je onze klantenportefeuille bekijkt, dan zie je snel dat de gemeenschappelijke factor tussen merken zoals Mercedes-Benz, Geberit, Hansgrohe, Quick-Step, Delitraiteur en vele andere, niets anders is dan hun klantcategorie. Het zijn 'premium' merken, dus de gemiddelde winkelwagen is groter. Daarom hebben de doelwitgroepen die wij willen bereiken veel gemeenschappelijke kenmerken wat betreft consumentengedrag, ongeacht of het voedsel, auto's of renovatiewerk betreft.

Er moet bij gezegd worden dat het principe van doelpubliek altijd het uitgangspunt is geweest van al onze strategieën en we hebben door de jaren heen een effectieve expertise op dat gebied opgebouwd. Enerzijds hebben we het voordeel dat we kunnen profiteren van de geavanceerde technologieën van SoPRISM, onze partneronderneming. Zij helpen ons met het bepalen van de relevante profielen en leveren ons nauwkeurige en granulaire doelpubliekanalyses. Anderzijds beschikken we over adverteerexperts die knettergek zijn (lacht erbij) en zich inspannen om in het kader van onze campagnes doeltreffende A-Z testsystemen met honderden combinaties in te zetten, waaraan we interessante gegevens kunnen onttrekken en waarmee we uiterst hoge optimaliseringniveaus kunnen bereiken."

U had het over een bijzonder hoog retentieniveau voor klanten. Hoe legt u dat uit?

"Wat ons betreft heeft klanttevredenheid vooral te maken met het comfort van onze medewerkers. We doen al het mogelijke voor onze teamleden zodat zij zich beroepsmatig kunnen ontwikkelen. Dat is merkbaar in een vrijwel niet-bestaand personeelsverloop in onze organisatie en daardoor kan elk teamlid voor elk dossier volledige verantwoordelijkheid nemen, wat de kwaliteit van de geboden diensten aanzienlijk verhoogt.

Wat denken de klanten ?

Peter Zijlstra, Manager Marketing Communication van Mercedes-Benz Cars BeNeLux is heel tevreden over de samenwerking met Brand New Day : "We zijn zeer tevreden over de expertise en de kennis van Brand New Day, vooral op het gebied van doelpubliek en de beste manier om dat te bereiken. Er worden verschillende combinaties getest om de beste omrekeningskoersen of de beste optimalisering van middelen te vinden. Dat heeft voor ons zeer goede resultaten opgeleverd, dat hebben de statistieken aangetoond. Zodra we met de sociale-media campagne zijn begonnen, is het verkeer op onze website aanmerkelijk drukker geworden en dat is momenteel nog steeds het geval.

Back to top button
Close
Close