Daverend succes voor de derde editie van Digital Pharma Summit

Een 200 personen waren vrijdag 8 februari aanwezig in The Hotel, waar de derde editie plaatshad van de Digital Pharma Summit.

post-image-3

Er waren heel wat deelnemers voor de vijftien conferenties, die in het prestigieuze Brusselse hotel gegeven werden rond het thema `opvoeding` in het farmaceutische milieu:"Promote or Educate?". 200 professionals kwamen uit alle hoeken van het land om de nieuwste trends van de markt te volgen en hun expertise te delen.

Pierre de Naeyer, CEO van MediQuality/Medscape BeNeLux, opende het event; hij sprak over de evoluties en behoeften van artsen op vlak van communicatie, en hoe verschillende externe factoren, zoals het heropflakkeren van chronische ziekten of personalisering van de behandeling, de manier van communiceren in de farmaceutische industrie dooreenschudden.

Paul Simms van eyeforpharma, Franck Le Meur van TechToMed en Wojtek Dolkowski van MedTube bogen zich dan weer over de onderwerpen e-learning, patiëntervaring of best practices uit andere sectoren waar de farmaceutische industrie inspiratie zou moeten halen.

Het event werd afgesloten met presentaties van de twee sponsors van het evenement. Cédric Penny van Adagio boog zich over de inspanningen die bedrijven moeten ondernemen om ervoor te zorgen dat de afdelingen marketing, sales en medische diensten (MMS) hun potentieel maximaal benutten. Hoe een transparante samenwerking verzekeren tussen deze verschillende afdelingen en de eigen activiteit van elk van hen benutten om individuele doelstellingen te bereiken?

Christa Van der Toorn van TinQwise, die een grote ervaring heeft in het begeleiden van ondernemingen in de farmaceutische industrie, boog zich over de noodzaak om de medewerkers te overtuigen van het heilzame effect van de veranderingen waarmee zij geconfronteerd worden. Tijdens haar conferentie legde zij uit hoe men een einde kan maken aan de mengeling van angst, schaamte en weerstand die de medewerkers in deze industrie voelen tegenover de digitalisering.

De interventies van experts werden afgewisseld met `networking breaks`, de favoriete momenten van ontspanning voor de deelnemers, waarin zij constructief ideeën kunnen uitwisselen bij een lekkere koffie en wat versnaperingen.

Wij geven u al afspraak in 2020, voor een nieuwe editie van de Digital Pharma Summit, die hopelijk weer even kwalitatief zal zijn, zodat u op de hoogte blijft van de laatste nieuwe trends in de farmaceutische industrie.

Back to top button
Close
Close