FCR Media steekt Goudengids.be in een nieuw jasje

De populaire online marktplaats Goudengids.be heeft een fikse opknapbeurt ondergaan om nog beter te voldoen aan de verwachtingen van digitale bezoekers. Maja Van der Borst, Head of Communications bij FCR Media: “We hebben opgemerkt dat de laatste jaren de noden van onze miljoenen bezoekers zijn veranderd. De vernieuwing van Goudengids.be sluit dan ook perfect aan met FCR Media's doelstelling om bedrijven optimaal vindbaar te maken. In een online tijdperk is het voor ons essentieel om de site nog waardevoller, makkelijker en gebruiksvriendelijker te maken. Op die manier kunnen we een optimaal gebruik van de website garanderen."

post-image-3

In een handomdraai contact met kmo’s

Goudengids.be is het grootste online platform voor kmo's in België. Al jarenlang ontmoeten honderdduizenden bedrijven en miljoenen consumenten elkaar op het platform.

Het digitale platform, dat in oorsprong was opgestart in het verlengde van de bekende papieren gids, heeft zijn papieren broertje intussen al jaren geleden voorbij gestoken. Met maandelijks meer dan 4,5 miljoen bezoeken en 600.000 geregistreerde bedrijven op het platform is Goudengids.be niet meer weg te denken uit het Belgische bedrijfsleven.

Evoluerende digitale noden

“Om nog beter in te spelen op de behoeftes van onze klanten, hebben we hen Goudengids.be grondig laten testen. Want wie kan er nu beter oordelen over de website dan de klanten zelf? Op basis van hun bemerkingen hebben we de site fundamenteel bijgeschaafd”, zegt Maja Van der Borst.

FCR Media speelt zo in op de evoluerende digitale noden van klanten en gebruikers. “We hebben onze pijlen vooral gericht op gebruikservaring, lokaal zoeken en toegankelijkheid. Dat zijn drie zaken die voor consumenten enorm belangrijk zijn. Ze willen de site op een efficiënte wijze gebruiken, zowel op de computer als op de smartphone. Daarnaast hebben we ook gekeken wat we konden betekenen voor onze adverteerders. In dit tijdperk waarbij gebruikers overladen worden met impulsen en informatie is het voor bedrijven essentieel om in het oog te springen met advertenties en recensies”, aldus Maja Van der Borst.

Gebruiksvriendelijkheid, krachtige filters, en reviews.

Het eerste wat opvalt bij het gebruik van de site is het heldere design. Elk websiteonderdeel staat per thema gerangschikt en heeft een duidelijke functie. Daarnaast zijn ook de mogelijkheden om op Goudengids.be te adverteren geëvolueerd. Om de gebruiker sneller naar de juiste kmo te leiden, is de zoekfunctie van krachtige filters zoals afstand, openingsuren en reviews voorzien en is de plattegrond uitgebreider en gebruiksvriendelijker gemaakt. Tot slot spoort Goudengids.be gebruikers aan om recensies te schrijven na een afspraak met het bedrijf in kwestie. Maja Van der Borst legt in een kort filmpje de voornaamste veranderingen uit. 

Naast het online platform komt er ook een handige app. Binnenkort maakt de Goudengids.be app haar opwachting in App store en op Google Play.

Facelift voor website FCR Media

Het vernieuwde online platform sluit perfect aan bij FCR Media’s andere services. De marketingspecialist staat in voor de digitale marketing van kmo’s en wil hun online one-stop shop zijn.

Naast de vernieuwing van goudengids.be, heeft FCR Media haar eigen website ook grondig onder de loep genomen. De nieuwe website blinkt uit in helderheid en weerspiegelt de drie grote dienstenpijlers van het bedrijf: het maken van optimale websites, ervoor zorgen dat kmo’s online goed vindbaar zijn, en online adverteren. Daarnaast kan je tijdens een bezoek aan de site zelf een gratis kwaliteitsscan van je eigen website laten uitvoeren.

De diensten van FCR Media zijn ongetwijfeld een grote hulp voor kmo’s en zelfstandigen die vooruit willen in het digitale tijdperk. Maja Van der Borst: “Bij onze meer dan 28.500 klanten horen we vaak dat ze niet weten hoe ze aan digitale marketing moeten beginnen, hoe ze bij kunnen blijven met alle veranderingen of dat ze simpelweg geen tijd hebben om voldoende aandacht eraan te besteden. Dan springt FCR Media graag bij.

Back to top button
Close
Close