Home/E-commerce/De niet te stuiten opmars van de Belgische online apotheek De niet te stuiten opmars van de Belgische online apotheek Met een groei die op meer dan 133.000% geschat wordt in 10 jaar tijd, maakt Newpharma zich op voor de toekomst. En het moet gezegd worden dat de ambities van de Belgische webapotheek stevig ondersteund worden door het aankoopgedrag van de gebruikers. 2018-12-19Comment Met zijn 200 medewerkers, meer dan 35.000 referenties en 1,6 miljoen patiënten verwacht Newpharma in 2018 te flirten met 40% groei van zijn omzetcijfer! Een jaarlijkse groei die beduidend hoger is dan die van de e-commercesector. De webapotheek, die erin slaagde om zijn omzetcijfer van 60.000 euro in 2008 naar 80 miljoen euro dit jaar te laten stijgen, is van plan om een nieuw gebouw van 20.000m² te bouwen, nadat het sinds zijn oprichting al 5 keer verhuisd is. Bovendien zal een ambitieus plan om personeel aan te werven voor de logistiek, de dienstverlening aan de patiënten en de apotheek tegen 2020 uitgerold worden (tussen de 50 en 100 personen worden elk jaar aangeworven). Nadat het in 2018 de Award van de "Beste e-commerce site" behaalde en die van de "scale-up van het jaar", kijkt het platform al vooruit naar de 10 jaar die komen. "Wij hebben Zwitserland toegevoegd aan de 12 landen waar ons platform al actief is. En wij buigen ons over het probleem van de `online artsen`, van de digitalisering van de voorschriften, van de gedeelde patiëntendossiers, de m-Healthe e.a om klaar te zijn als het moment daar is", legt Jérôme Gobbesso uit, CEO en medeoprichter van Newpharma. Een online onderzoek bij meer dan 1.000 personen naar hun aankoopgedrag verstevigt de positie en ambities van de Belgische webapotheek. Daaruit blijkt namelijk dat bijna één Belg op twee (47%) regelmatig op het internet aankopen verricht. Wat de redenen betreft waarom de ondervraagden inloggen bij een webapotheek, neemt de mogelijkheid om gemakkelijk prijzen te vergelijken een belangrijke plaats in (35%), gevolgd door de daad van het aankopen van artikels (31%), het raadplegen van bijschriften (26%) en tot slot het vergelijken van de verschillende producten die verkrijgbaar zijn op de markt (23%). Anderzijds blijven de aantrekkelijke prijzen (68%), de vrijheid om op elk moment te bestellen (41%) en de diversiteit bij de leveringswijzen (39%) de belangrijkste criteria bij de 60% respondenten die reeds aankopen verricht hebben bij een webapotheek. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address