Home/ Start-up /Spencer haalt 2,5 miljoen euro op met zijn digitale assistent Spencer haalt 2,5 miljoen euro op met zijn digitale assistent De Antwerpse startup Spencer, een joint-venture van November Five en Telenet, heeft 2,5 miljoen euro aan financiering opgehaald om zijn groei te versnellen. Sinds de lancering van zijn digitale assistent op het werk gaat het hard voor Spencer. De startup sloot een samenwerking met Microsoft en won het vertrouwen van grote bedrijven als Proximus, DEME, Delhaize en Port of Antwerp. Voor de nieuwe investeringsronde kan Spencer rekenen op zijn bestaande aandeelhouders en financiële partners, waaronder telecombedrijf Telenet. 2018-11-07Comment Een digitale assistent die informatie en acties uit afzonderlijke programma’s en applicaties samenbrengt in één intuïtieve en eenvoudige app. Zoals CEO’s vaak een managing assistant hebben die ervoor zorgt dat zij zich geen zorgen hoeven te maken over hun agenda, dat er geen papierwerk blijft liggen en dat zij weten wat er reilt en zeilt op de werkvloer, vervult Spencer deze aspiraties voor elke unieke werknemer, overheen de bestaande software-oplossingen bij de klant. Sindsdien gaat het hard voor de Antwerpse startup. Amper vijftien maanden na de opstart sloot het een samenwerking met Microsoft en koppelde het zijn assistent met Office 365. Naast klanten zoals Telenet, DEME, en Proximus heeft Spencer ook grote bedrijven zoals Port of Antwerp, Ferranti, Q8 en Delhaize kunnen overtuigen om het product te implementeren, om zo de digitale gebruikerservaring van hun werknemers naar een hoger niveau te tillen. Spencer is nu voor het tweede jaar op rij, genomineerd als finalist in Deloitte’s Rising Star-wedstrijd. Resultaat, Spencer biedt zijn diensten vandaag al aan aan meer dan 60.000 werknemers. Daarnaast is het team verdubbeld in de afgelopen zes maanden, met een sterke ambitie om verder te groeien tot een team van meer dan 30. Spencer stelt een ambitieus groeiplan voorop met uitbreiding naar onze buurlanden en een propositie voor middelgrote ondernemingen. Geruggesteund door een sterk partner-ecosysteem en een marketplace aan connectoren wil Spencer versneld naar de markt. Op basis van de eerste successen en dit groeiplan bevestigen alle bestaande aandeelhouders en financiële partners het vertrouwen in Spencer met deze investeringsronde van 2,5 miljoen euro. Telenet, partner van het eerste uur, verhoogt ook zijn participatie in Spencer. ”Het concept van Spencer sluit naadloos aan bij onze eigen filosofie: het dagelijkse leven van mensen, of in dit geval werknemers, aangenamer maken via eenvoudige digitale oplossingen. Ook andere grote spelers vinden dit een prioriteit, en zo heeft Spencer al belangrijke bedrijven kunnen overtuigen. Bij Telenet rollen we Spencer komende maand uit. We blijven hen dan ook graag verder steunen in hun duurzame groei, want we geloven sterk in de innovatie die Spencer brengt.” zegt Dieter Nieuwdorp, Senior Vice-President Strategy & Corporate Development bij Telenet “Onze propositie omtrent employee experience vindt steeds meer weerklank bij bedrijven waarmee we in contact komen. Met onze investeringsplannen willen we onze groei verder versnellen en Spencer ook in onze buurlanden lanceren. Onze sterke groei als team en de veelbelovende partnerships die we sluiten, zijn essentieel om onze groeiplannen te realiseren.” Maarten Raemdonck, CEO Spencer “Ik ben bijzonder trots op de sterke groei van onze dochteronderneming Spencer. Door de expertise binnen November Five mee aan te wenden, kunnen we een sterk strategisch plan voorleggen, waarmee we voor de tweede maal het vertrouwen van onze financiële partners en mede-investeerder Telenet hebben gewonnen. Samen stomen we Spencer klaar voor nog meer opportuniteiten en een volgende fase in hun groei.” Tom Vroemans, Executive Chairman Spencer, CEO November Five Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address