Belgische start-up Piximate verleidt leader in media monitoring Auxipress met media-analyse via AI

De jonge start-up Piximate gaat een partnership aan met Auxipress, specialist in media-intelligentie. De object- en logodetectie van Piximate, waarmee merken hun bereik in kranten en televisieprogramma\'s op een efficiënte manier kunnen opsporen, wekten de interesse van Auxipress. Piximate ontwikkelde intelligente technologie om visuele inhoud op een geautomatiseerde manier te analyseren en te beheren. De vele functionaliteiten van deze SaaS trok ook al de aandacht van de retail- en automobielsector. Levi’s en Mercedes zijn al overtuigd.

post-image-3

Start-up Piximate gebruikt artificiële intelligentie en machine learning om media te analyseren. Een groot aantal foto's en video's kan eenvoudig worden beheerd via een online applicatie, mobiel en via web. Auxipress is gespecialiseerd in media-intelligentie en meet de impact van reclame wereldwijd. De automatisering van beeldanalyse bespaart hen veel tijd.

"We hebben lang naar een oplossing gezocht die werkt. Piximate was de enige geloofwaardige optie", zegt Thierry Cornez, COO van Auxipress.

Het gebruik van artificiële intelligentie voor beeldverwerking is in opmars. Hierdoor is het namelijk mogelijk om de prestaties van de marketingacties te verbeteren. Onder leiding van Georges Caron, voormalig CEO van Keemotion, een spin-off van de UCL, heeft Piximate haar diensten en technologie steeds meer gericht op de behoeften van bedrijven. De fotobeheerapplicatie voor particulieren is nu een professionele SaaS geworden. "Visuele marketing is in volle transitie. Alles moet snel gaan en meteen resultaat opleveren. Piximate is een waardevolle digitale partner. De technologie die contentcreatie en contentmanagement automatiseert, bestond vijf jaar geleden nog niet", zegt Georges Caron, founder van Piximate.

Automatisering en artificiële intelligentie versnellen de verwerking van visuele communicatie, wat tijdswinst oplevert. Daarnaast stelt de technologie van Piximate bedrijven in staat de resultaten van hun communicatiecampagnes te verbeteren, en voorbije acties te evalueren. Proximus, Delhaize, ING en ook Jupiler gebruiken vandaag om die reden al de technologie van Piximate.

Met een investering van 600.000 euro, waarvan de belangrijkste aandeelhouders de oprichters zijn van Leansquare en privé-investeerders, wil Piximate een sleutelrol spelen in de automatisering en vereenvoudiging van de distributie van multimedia-inhoud.

Om de groei van de start-up te versnellen, komt er binnen enkele maanden mogelijk een nieuwe fondsenwerving. “Voor volgend jaar streven we naar een omzetcijfer van 400.000 euro”, meldt Laure Uytdenhoef, CEO van Piximate.

Back to top button
Close
Close