Air and Ginette become Brother Beer for Mother Nature.

Ginette is AB Inbev’s eerste organic bier in België. Voor het recept werkten ze samen met 4 Brusselse vrienden. Mensen die vanuit hun ecologische overtuiging een bier wilden brouwen dat goed is voor milieu, smaakpapillen en levensvreugde.

post-image-3

Wees gerust', zegt Didier Hamoir 1 van de 4 brouwers. ‘Het is niet omdat ons bier biologisch gecertifieerd is dat het naar gras smaakt of we boomknuffelende hippies zijn. Niets op tegen, maar ik knuffel liever mijn moto’, lacht hij. 'Ginette is het antwoord op een vraag die we ons enkele jaren geleden stelden: hoe kunnen we als 4 vrienden aan de basis liggen van een positieve verandering in de maatschappij. We wilden een positief zaadje planten. Een kiem waar we dankzij deze biergigant een stevig bos van kunnen maken. Meteen het bewijs dat goed doen aanstekelijk kan werken.’

Voor de positionering en visuele identiteit van dit nieuwe merk werkte ABI samen met AIR. ‘Via een co-creatief strategisch traject met founders en ZX-ventures hebben we de identiteit blootgelegd en de purpose bepaald’, zegt Dieter Riemaeker strategisch directeur bij Air.  ‘De visuele identiteit en het creatief speelveld die we hieruit ontwikkelden zullen hiervan een duidelijk bewijs zijn. Een uniek verhaal waarmee we naar een glimlach streven in elk detail, in elk touchpoint. Ik kan je verzekeren: zelfs designers zullen zich amuseren met het huisstijlboek. In afwachting van de eerste communicatie-uitingen nodig ik je alvast uit om Ginette te ontdekken in de eerste Ginette-bar op de Luxemburgplaats in Brussel’. 

Back to top button
Close
Close