Home/Campaigns/Meer van hetzelfde... Meer van hetzelfde... Het jureren begint op snelheid te komen... 2006-06-16Comment Gisterenavond laat naar bed. We zijn met zijn allen naar Zweden-Paraguay gaan kijken. Ik ken niets van voetbal, maar meegewed dat in minuut 89 Zweden de 1-0 zou vastleggen. Nog nooit van mijn leven zoveel geluk gehad met het gokken, en er enkel een fles sjampie mee gewonnen. Helaas volgden erop nog enkele rondjes van Matias, onze jury-president, ter viering van de Zweedse overwinning. Een pintje kost hier trouwens tussen 10 en 15 eur. Deze ochtend was het dan ook opmerkelijk rustiger aan de ontbijttafel. En de joggers wat teleurgesteld; het was ferm aan het regenen. Heel de dag trouwens slecht weer; maakt het jureren er gemakkelijker op. We zijn vandaag goed opgeschoten; we hebben zowat alle pauzes met dehelft ingekort en een erg beperkte lunch genomen (gewoon omdat hetgeen ze ons voorschotelden, niet te eten was). We staan er dus vrij goed voor; 50% van het eerste luik is achter de rug. Dus zijn we vroeger gestopt, om 18.30. De meesten zijn in hun hotelkamer verdwenen om wat te rusten of te werken (zoals een blog post maken). Het werk in bureau gaat –gelukkig- ook gewoon door, dus dat komt er nog allemaal bovenop. We krijgen niet langer inzichten in votes per individueel werk. Heb vandaag zowat alle Belgische inzendingen zien passeren. Het werk van i-merge (Volvo Open deur), Snow (SNBA) en Mortierbrigade (Humo) deed het goed. Fingers crossed dat we zondag Belgen in de shortlist hebben. Het werk van Crispin, Porter+Bogusky scoort zwaar; ik hoop dat die mannen een grote valies meehebben uit Miami om alle awards mee naar huis te nemen. Er zijn 2 zaken die alle juryleden zum Kotsen beginnen te vinden: de 3D floating sport shoe waar de Adidassen enzo van deze wereld mee uitpakken, en de sites gebouwd rond een TV commercial... Zowiezo beginnen de eerste discussies de kop op te steken; dat belooft voor de shortlist en winners discussies vanaf zondag... Het begint druk te worden in Cannes, vanavond gaan we eten in het meest trendy hotel van Cannes, 3.14 en de ambitie blijft om op tijd in bed te steken... Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address