TBWA lanceert TBWA\Serial

Reclamebureau TBWA lanceert een nieuw initiatief om klanten te helpen om nog beter te communiceren met hun consumenten. TBWASerial wordt het eerste volwaardig geïntegreerde Belgische branded content agency.  De nieuwe afdeling van TBWA zal voor grote merken video- en televisieformats bedenken en produceren, die consumenten en merken dichter bij elkaar brengen.

post-image-3

De mediawereld verandert aan een verschroeiend tempo. Consumenten kijken alsmaar minder lineaire televisie en nieuwe digitale platformen verdringen stilaan de traditionele mediaspelers. De digitalisering verplicht merken om niet alleen op die platformen te adverteren, ook de manier van communicatie ondergaat een metamorfose. Merken die doeltreffend willen communiceren moeten ook verhalen vertellen die hun consumenten echt willen zien en delen. Ze moeten weten wat er in de wereld van hun consumenten leeft en hoe ze daar ook mee deel van kunnen uitmaken. Zo worden merken ook zelf mediaproducenten.

TBWA\Serial is het antwoord van TBWA op deze belangrijke mindshift. We gaan voor onze klanten zelf verhalen en entertainment maken die hun consumenten echt willen zien. Daarvoor richten we een geïntegreerde redactie op die aantrekkelijke video- en televisieformats voor merken bedenkt, produceert en verspreidt. De focus ligt op branded content die bruggen bouwt tussen het leven van de consument en de wereld van het merk. Iconische merken als Nike of Redbull bewijzen dat deze aanpak heel succesvol kan zijn. Maar dan wel op voorwaarde dat branded content ook echt deel uitmaakt van de volledige marketingstrategie van merken en het zich ook inbedt in de cultuur van consumenten. TBWA monitort voortdurend wat er in de internationale en lokale samenleving beweegt en verandert, en wil die kennis ook inzetten om zijn klanten nog sterker te laten groeien via een doordachte branded contentstrategie.

TBWA\Serial zal worden geleid door Geert Dewaele, die de overstap maakt uit de mediawereld. Geert stond bij de VRT aan de wieg van Iedereen Beroemd, het dagelijkse human interestprogramma op één, dat dagelijkse meer dan een miljoen kijkers aan het televisiescherm kluistert. Nu gaat hij samen met een team van creatief talent binnen TBWA en vernieuwende televisiemakers aan de slag om sterke content te maken binnen de leefwereld van consumenten en merken.

Back to top button
Close
Close