Special Olympics Belgium daagt bedrijfswereld uit in nieuwe Dare To Sponsor-campagne en kan rekenen op veel steun

De Olympische organisatie voor atleten met een verstandelijke beperking lanceerde deze ochtend zijn gloednieuwe nationale Dare To Sponsor-campagne. Via een krachtige video met referenties naar reclamespots met bekende sporters worden dit keer de bedrijven uitgedaagd om de atleten van Special Olympics Belgium te sponsoren. De video bleef niet onopgemerkt en werd intussen talloze keren gedeeld op sociale media. Kevin De Bruyne en Tia Hellebaut, peter en meter van Special Olympics Belgium, en andere bekenden zoals Jan Vertonghen of Mousa Dembélé deelden de campagne op hun eigen kanalen (#DareToSponsor). Grote namen zoals Procter & Gamble (P&G), BNP Paribas Fortis, Aquarius, Mylène, Red Bull en Telenet Play Sports reageerden direct positief en gaan de uitdaging aan om de organisatie en zijn atleten te steunen. Samen met P&G organiseert Special Olympics Belgium op 28 maart een Unified-basketbalevenement in aanwezigheid van enkele bekende ambassadeurs en topsporters om een eerste sponsoractie voor maar liefst 500 atleten af te trappen.

post-image-3

Na de succesvolle Play Unified-campagne (september 2016) waarin topsporters werden uitgedaagd om samen te sporten, is het ditmaal de beurt aan de bedrijfswereld. In een nieuwe nationale campagne, uitgewerkt door LDV United, zijn dit keer de bedrijven het target van een gewaagde video-oproep van de SOB-atleten om ook hen te steunen en te sponsoren. In de spot zien we verschillende atleten van Special Olympics Belgium die hun diensten als merkambassadeur aanbieden aan verschillende merken.

Zehra Sayin, CEO van Special Olympics Belgium, licht de campagne toe: “Het zijn niet alleen de bekende topsporters die visibiliteit kunnen genereren voor de grote merken. Bijna 1 miljoen Belgen komen rechtstreeks in contact met iemand met een verstandelijke beperking. Wij vertegenwoordigen dus een gigantische doelgroep en onze atleten zijn het waard om gesponsord te worden. We kunnen al rekenen op de steun van verschillende bekenden uit de sportwereld. Het is nu aan de bedrijven om te tonen wat ze in hun mars hebben want onze atleten deinzen duidelijk nergens voor terug!” 

Special Olympics Belgium bereikt vandaag 15.600 atleten met een verstandelijke beperking. De organisatie wil groeien en heeft als doelstelling om 20.000 atleten tegen 2020 te bereiken. Om die groei te bestendigen en om de Olympische droom van het groeiend aantal atleten waar te maken, vragen de Special Olympics-atleten en hun organisatie doormiddels van een nieuwe gedurfde campagne de steun van de bedrijfswereld. 

Vorige week al werd P&G uitgedaagd door een teasende affiche aan hun gebouwen. Vandaag werd de video-oproep van de Dare To Sponsor-campagne nationaal gelanceerd. Na amper enkele uren lieten alvast verschillende grote bedrijven weten dat ze op deze kar willen springen. P&G zal 500 atleten steunen en BNP Paribas Fortis gaf aan het volgende tennisevent van SOB Roland Garros-gewijs in te kleden. Beautymerk Mylène beloofde atleten te betrekken bij haar nieuwe campagnes, Aquarius zorgt naast de nodige materialen en hydratatie voor de professionele coaching van de floorball-atleten door het nationale hockeyteam en ook Red Bull engageert zich om zich in te zetten voor de atleten van Special Olympics Belgium. 

Bij P&G willen we met onze merken elke dag een verschil maken in het leven van onze werknemers en consumenten. Door middel van heel specifieke campagnes, kunnen we met deze merken een krachtig en positief signaal uitdragen. Diversiteit en sociale inclusie zijn belangrijke pijlers in het MVO-beleid van P&G”, vertelt Caroline Thomaes, Benelux Country Director bij Procter & Gamble. “Wij werken samen met Special Olympics Belgium omdat zij dezelfde missie delen. Via onze merken, producten en klanten doorbreken we niet alleen het taboe maar maken we echt een verschil door 500 atleten te helpen om hun Olympische droom te realiseren. P&G geeft zo als eerste het voorbeeld. We zijn enorm blij dat andere organisaties in België hebben aangegeven dit te willen volgen.” 

P&G start samen met zijn retailpartners een grootschalige actie om maar liefst 500 atleten te sponsoren zodat ze een jaar lang zorgeloos kunnen trainen voor hun sportieve droom. Om de lancering hiervan onder de aandacht te brengen, nodigen Special Olympics Belgium en P&G op 28 maart enkele SOB-atleten uit voor een spannende Unified-basketbalevenement met bekende topsporters en ambassadeurs zoals de Belgian Lions Jean Salumu, Jean-Marc Mwema, Hans Vanwijn en Ismael Bako, naast meter van Special Olympics Belgium Tia Hellebaut, ex-voetballer en SOB-ambassadeur Piet den Boer en ex-Belgian Lion en tevens SOB-ambassadeur Tomas Van Den Spiegel.

Back to top button
Close
Close