Home/Campaigns/Visit Flanders en Ogilvy & Social.Lab winnen twee Travel Marketing Awards met de Mud Soldier Visit Flanders en Ogilvy & Social.Lab winnen twee Travel Marketing Awards met de Mud Soldier The Mud Soldier is een tijdelijke kunstinstallatie die afgelopen zomer op Trafalgar Square te bezichtigen was. De moddersoldaat is ontworpen om langzaam op te lossen in de regen en binnen een paar dagen te verdwijnen. Het tijdelijke beeld was bedoeld om het publiek te herinneren aan het offer dat deze soldaten brachten en om toeristen aan te moedigen de Flanders Fields te bezoeken. 2018-03-15Comment "Je hebt me je modder gegeven en ik heb wat goud gemaakt ", schreef Charles Baudelaire. Deze uitspraak bleek uitstekend van toepassing door het Mud Soldier project, bedacht door Ogilvy & Social.Lab voor Visit Flanders (het buitenlandkantoor in het Verenigd Koninkrijk van Toerisme Vlaanderen). Op maandagavond in Londen beklom de moddersoldaat tweemaal de hoogste trede van het podium en won goud (Best Use of Social Media) en platina (Beste PR-stunt /experiential event) tijdens de 10e editie van de Travel Marketing Awards, het grootste en meest prestigieuze evenement op de marketingkalender van de toeristische sector. “Deze twee prestigieuze prijzen zijn een mooie internationale erkenning van een succesvolle publieke actie als onderdeel van het 100-jarige project van de Grote Oorlog," zegt Lea Winkeler, projectmanager ‘100 jaar Grote Oorlog’ bij Toerisme Vlaanderen. Deze prijzen bevestigen ook de expertise van Ogilvy & Social.Lab op het vlak van het merkimago van een land, zoals het agentschap al eerder deed met België (de campagne België. Eigenzinnig fenomenaal) en met Gabon. Ze tonen een uitmuntend gebruik van sociale media voor het bureau, dat vooral "Social at Heart" denkt. Het Mud Soldier-project werd bedacht als PR stunt doorheen het sociale prisma. Dat verklaart het succes van de Mud Soldier. The Mud Soldier is een tijdelijke kunstinstallatie die afgelopen zomer op Trafalgar Square te bezichtigen was. Het is een standbeeld van zand en modder uit de Passchendaele-velden, en beeldde een soldaat uit de Eerste Wereldoorlog uit. 100 jaar geleden kwamen bij de Slag bij Passendale 500.000 mensen om het leven in iets meer dan drie maanden. Velen verdronken in de loopgraven, die veranderden in dodelijke moddervallen toen stortregen neerviel op het slagveld. Passendale was een van de meest dodelijke en nutteloze veldslagen in de Eerste Wereldoorlog. De moddersoldaat is ontworpen om langzaam op te lossen in de regen en binnen een paar dagen te verdwijnen. Het tijdelijke beeld was bedoeld om het publiek te herinneren aan het offer dat deze soldaten brachten en om toeristen aan te moedigen de Flanders Fields te bezoeken. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address