Home/Campaigns/Plastic als betaalmiddel tijdens Clean Beach Cup Plastic als betaalmiddel tijdens Clean Beach Cup Schoonmaakpionier Ecover gelooft dat we het gebruik van plastic volledig moeten herzien, vanuit de visie dat alle plastics in de zeer nabije toekomst recycleerbaar gaan zijn, of zelfs vervangen door een nieuwe generatie afbreekbaar materiaal. Daarom ontketent Ecover op 25 maart tijdens de Eneco Clean Beach Cup de “Clean World Revolution”. Een rebelse strijd om zoveel mogelijk mensen bewust te maken van de waarde van plastic en een oproep om samen te blijven zoeken naar oplossingen om onze enorme afhankelijkheid van plastic te minimaliseren. 2018-03-13Comment Om de Clean World Revolution met zoveel mogelijk mensen te vieren, roept Ecover zondag 25 maart uit als hét moment om samen in opstand te komen tegen wegwerpplastic. Op deze dag nodigt het schoonmaakmerk medestrijders uit om hun plastic afval in te leveren bij de tramstop recht voor treinstation Blankenberge (voor het VVV kantoor op Koning Leopold III Plein 14) voor een gratis ritje met de Ecover kusttram. Plastic heeft immers wel degelijk waarde. Ook kunnen jong en oud zich op dezelfde dag aansluiten bij de Eneco Clean Beach Cup, waar een leger van Ecover strijders dit jaar samen met duizenden medestanders plastic opruimt op de stranden van België. Met deze grote strandschoonmaak zetten Ecover en gelijkgestemde organisaties zich in om de bewustwording omtrent de grote hoeveelheden plastic afval in onze oceanen en milieu te vergroten. “Met de Clean World Revolution willen we iedereen op een positieve manier aanmoedigen om een steentje bij te dragen aan een schonere planeet. We nemen geen genoegen met de hoeveelheid plastic die dagelijks wordt verspild. Daarom gooien wij radicaal het roer om, zetten we volledig in op het gevecht tegen wegwerpplastic en roepen daarbij iedereen op om ook hun plastic voetprint te minimaliseren. Want hoe meer mensen zich aansluiten bij de beweging, hoe sneller we een toekomst zonder plastic afval bereiken”, zegt Tom Domen, Innovatie Manager van Ecover. Al sinds 1979 is Ecover een pionier in hart en nieren; ze introduceerde toen al het allereerste fosfaatvrije waspoeder. De afgelopen jaren richtte het schoonmaakmerk zich volledig op innovaties op het gebied van gerecycleerd plastic. In 2016 werd wereldwijd minder dan de helft van alle plastic flesjes verzameld voor recycling en hiervan werd maar 7% tot nieuwe flessen gemaakt. Ecover gelooft dat dit anders kan en wil daarom een voorbeeld zijn voor andere organisaties in de strijd tegen plastic afval. In het huidige productassortiment gebruikt Ecover 75% PlantPlastic voor hun flessen en in 2014 lanceerde het merk voor het eerst de limited edition Ocean Bottle. Deze maand zet Ecover een volgende stap in de strijd tegen wegwerpplastic met de lancering van haar nieuwe afwasmiddelfles. Gemaakt van 100% gerecycleerd plastic én 100% recycleerbaar is deze fles een doorbraak in Ecovers missie om tegen 2020 al haar verpakkingen van 100% hergebruikt plastic te maken. De CO2-footprint die deze nieuwe fles achterlaat is 70% lager dan een vergelijkbare fles gemaakt van virgin plastic. Wat kan jij doen op 25 maart? Kom naar de tramstop recht voor treinstation Blankenberge (voor het VVV kantoor op Koning Leopold III Plein 14), lever je plastic afval in bij de stand en rijd gratis mee met de kusttram! Kom naar één van de 15 locaties van de Eneco Clean Beach Cup, waarvan Ecover trotse partner is, en help zelf mee om het strand schoon te maken! Join the Revolution! Verzin zelf een manier waarop jij een steentje bijdraagt aan een schonere planeet en deel het met ons op https://www.facebook.com/Ecover.be/ Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address