Ontdek de eerste drie agentschappen van de Top 100

Digimedia stelt elk jaar de Top 100 op van de grootste digitale agentschappen van België. De voornaamste selectiecriteria van zijn klassement zijn het omzetcijfer, de marge, en het digitaal personeel.

post-image-3

De eerste plaats van de Top 100 is dit jaar stormenderhand ingenomen door het agentschap Accenture Interactive, waarvan de spectaculaire vooruitgang gedeeltelijk verklaard wordt door de overname (in 2017) van een van de belangrijkste digitale bedrijven in Vlaanderen: Kunstmaan (11e plaats op het klassement in 2016). Het bedrijf is zonder twijfel de grote winnaar van het jaar, dankzij een veroveringsstrategie die gewaarborgd  wordt door de digitale transformatie van de grote adverteerders.

Het agentschap FCR Media Belgium van zijn kant klimt naar de tweede plaats van het klassement. Deze plaatselijke entiteit, gevestigd in Brussel, behoort tot de internationale groep FCR Media, bekend voor zijn expertise in digital marketing gericht naar kleine en middelgrote bedrijven. "Wij zijn heel blij met dit klassement", bevestigt Birgit Peeters,  Algemeen Directrice van FCR Media. "Als koploper in de online marketingmarkt voor KMO is het niet alleen een mooie erkenning voor FCR Media, maar is het ook belangrijk voor de Belgische KMO."

Op de derde plaats zet het Antwerpse geïntegreerde agentschap These Days zijn groei verder, en rekent het daarbij op een internationaal netwerk (Wunderman/Yong & Rubicam) dat haar toegang geeft tot een 85 plaatselijke agentschappen, verspreid over verschillende landen, en tot erg belangrijke adverteerders.

Ontdek zonder dralen het hele klassement en de volledige analyse van de redctie (de winnaars en verliezers van het voorbije jaar, de trends van de markt in 2018, ons speciaal dossier `De adverteerders aan het woord`, …).

Bestel het Full Report hier.

Back to top button
Close
Close