Menu Next Door: the end

Na 3 jaar bestaan trekt het bedrijf de deuren achter zich dicht.

post-image-3

Amper een jaar na zijn lancering telde het platform in de hoofdstad 55.000 klanten, waaronder een 600 koks.  Op basis van dit succes besloot het platform om zich ook in Waals-Brabant te installeren, in Parijs en zelfs Londen.

In mei 2016 realiseerde Nicolas Van Rymenant een fondsenwerving van 1,75 miljoen euro bij onder andere twee grote buitenlandse kapitaalrisicofondsen (Index Ventures en Kima Ventures). In oktober haalde de start-up nog eens 2,5 miljoen euro op bij het Amerikaanse fonds Insight Ventures.

Helaas kende het concept niet het gehoopte succes in de Franse en Engelse hoofdsteden. In september 2017 nam de oprichter daarom de beslissing om zich terug te plooien op Brussel en enkele gemeenten in Waals-Brabant, en zijn platform te monetiseren.

Een strategie die dus niet het verwachte effect had… "Menu Next Door beschouwde voedsel als een element dat een essentiële link vormt tussen mensen.  (…) Wij wilden een visie verspreiden van gezond en gezellig eten, in een positieve omgeving. (…) Ondanks de strategische wijzigingen om Menu Next Door economisch leefbaar te maken, kent onze start-up vandaag nog onvoldoende rendabiliteit en moet hij daarom de plannen opbergen", zo kondigde het team aan in een persbericht.

Back to top button
Close
Close