Home/ Start-up /Verve kiest voor festivalland België als volgende markt Verve kiest voor festivalland België als volgende markt Verve, ‘s werelds leidende sales software voor mond-tot-mondaanbevelingen voor live evenementen, werkt in 2018 samen met Belgische evenementen Paradise City, Ostend Beach, Les Ardentes, Francofolies de Spa en anderen. 2018-02-15Comment Fans worden ambassadeurs In de drukke festivalmarkt wordt het steeds moeilijker voor evenementen om volledig uit te verkopen en hun bezoekers jaar na jaar te behouden. Verve is een marketing platform dat het voor evenementen mogelijk maakt om hun allergrootste fans om te zetten in ambassadeurs die tickets aan hun vrienden verkopen in ruil voor beloningen zoals gratis tickets en VIP-arrangementen. Zo kunnen organisatoren een nieuw publiek bereiken en zowel hun sales als de loyaliteit van hun fans versterken. Een jonger publiek bereiken In 2017 werkte Verve samen met zijn eerste Belgische klant, Les Ardentes, waarvoor het enkele duizenden tickets verkocht. Jean-Yves Remont, Communications Manager bij Les Ardentes, zegt: "Door de samenwerking met Verve hebben we niet alleen onze omzet kunnen verhogen, het stelde ons ook in staat om een jonger publiek te bereiken en een sterkere band met onze fans op te bouwen.” "We zijn heel blij dat we dit jaar kunnen samenwerken met enkele van de beste evenementen in België", zegt Verve-medeoprichter Liam Negus-Fancey. "De Belgische festivals behoren tot de beste ter wereld. Ze begrijpen de kracht van trouwe fans die ervaringen delen met hun vrienden. Verve biedt nu een platform waar festivals dat kunnen gebruiken om de kaartverkoop te stimuleren en de band met hun fans te versterken." Jelte Scheys, verkoopdirecteur van Verve voor België, zegt: "De Belgische festivals zijn altijd op zoek naar innovatieve manieren om meer fans te bereiken en te behouden. Verve is dan ook een perfecte fit voor de markt.” Groeien in Europa Verve heeft al meer dan 500.000 tickets verkocht voor meer dan 450 evenementen wereldwijd. Ze mogen onder andere Live Nation, FKP Scorpio, Benicassim, BigCityBeats, Airbeat One, Blockfest, Les Ardentes, Tinderbox, We Are Electric, Reading & Leeds, Wireless en Bestival tot hun klanten rekenen. In 2018 blijft Verve groeien in Europa met een gepersonaliseerd product en teams om nieuwe klanten te ondersteunen in België, Duitsland, Nederland, Frankrijk, Spanje, Portugal en de Scandinavische landen. De recente grote groei in Europa kwam in een stroomversnelling door samenwerkingen met grote ticketingbedrijven zoals Ticketmaster, Eventbrite, Paylogic en Front Gate-tickets. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address