Twitter eindigt in het groen

In het laatste trimester is het omzetcijfer van Twitter met 2 percent gestegen tegenover dezelfde periode het jaar tevoren, om 731,6 miljoen dollar te bereiken (598,6 miljoen euro). De netto winst bedroeg 91,1 miljoen dollar, tegenover een verlies van 167 miljoen dollar het vorig jaar.

post-image-3

De stijging van het omzetcijfer is te danken aan hogere reclame-inkomsten. Dankzij verbeteringen die aan de app aangebracht werden en de verhoging van videocontent werden bedrijven aangespoord om meer geld aan het sociaal netwerk te besteden.

CEO Jack Dorsey tracht al een hele tijd om Twitter van een simpele boodschappendienst om te vormen tot een plek waar de mensen gaan om te weten wat er in real time gebeurt in de wereld. Met dat doel voor ogen heeft hij samenwerkingen afgesloten met sportorganisaties en nieuwsbedrijven om evenementen rechtstreeks uit te zenden. Een "incentive" voor de gebruikers om meer tijd door te brengen op Twitter.

Het aantal maandelijks actieve gebruikers blijft echter een bron van ontgoocheling voor de analisten. Het is immers ongeveer gelijk gebleven (330 miljoen).

Back to top button
Close
Close