Home/Campaigns/Solidarité Grands Froids en TBWA lanceren de 'Homeless Webshop ' Solidarité Grands Froids en TBWA lanceren de 'Homeless Webshop ' Het is niet de eerste keer dat Solidarité Grands Froids uitpakt met een opvallende campagne. Vorige winter lanceerden ze #notfairbnb, een parodie op Airbnb, waar je een overnachting kon boeken op straat. Ook die actie kon op heel wat aandacht rekenen. 2018-01-04Comment Om de Brusselse daklozen deze winter opnieuw te steunen, lanceren Solidarité Grands Froids en TBWA een originele campagne: een webshop die - net als een dakloze - geen vast adres heeft, en dus op zoek gaat naar onderdak op andere websites. Op de webshop kun je heel concrete spullen kopen voor daklozen, gaande van een tandenborstel tot een doktersbezoek of mobiele telefoon. De website krijgt reeds onderdak bij Touring, Kyalin, Denys Research Consultants, Sanoma, Het Laatste Nieuws, La Libre Belgique, Mozzeno, Solanas, alsook bij TBWA Belgium en hopelijk nog bij vele andere. Elk jaar opnieuw blijft er een groep mensen letterlijk in de kou staan: in 2016 waren er meer dan 6.000 mensen dakloos in Brussel, waarvan meer dan 700 kinderen. Hulporganisatie Solidarité Grands Froids lanceert daarom voor de 2de keer een grote digitale campagne om geld in te zamelen. “Door mensen te laten doneren voor heel concrete zaken zoals een tandenborstel of een warme jas, willen we de barre omstandigheden in onze hoofdstad in de kijker zetten,” zegt Cynthia Simpson, voorzitster van Solidarité Grands Froids. Wie de 'Homeless Webshop' wil bezoeken en iets wil kopen, kan al terecht op de websites van Touring, Mozzeno en TBWA Belgium. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address