2dehands.be geeft zijn advertentieruimten vrij

Het online zoekertjesplatform is de eerste Belgische site die een complete display-inventaris aanbiedt via de vier grote supply side platformen (SSP).

post-image-3

2dehands.be bood al geruime tijd zijn display-inventaris aan via programmatic buying, maar de beschikbare webruimten waren verdeeld over verschillende SSP. Hierdoor hadden de adverteerders geen toegang tot alle impressies. Voortaan echter zullen de adverteerders de mogelijkheid hebben om de hele web inventaris te kopen via de technologie van hun keuze: Appnexus, Google Ad Exchange, Index Exchange of Rubicon.

2dehands.be is de eerste grote Belgische website die een dergelijke reclame-inventaris via de vier grote supply side platformen (SSP) aanbiedt. Zo kunnen adverteerders met andere woorden hun digitale campagnes optimaliseren en erg selectief de 3,2 miljoen unieke maandelijkse bezoekers van het grootste commerciële platform van België bereiken (700.000 bezoekers per dag voor een gemiddelde van 60.000 nieuwe zoekertjes die per dag ingelast worden).

De site 2dehands.be kondigt tevens aan dat het vanaf begin 2018 ook header bidding zal aanbieden voor de in-app ruimten, waardoor de adverteerders de 2,2 miljoen gebruikers van de mobiele app kunnen bereiken. Zij zullen hun campagnes op deze platformen ook kunnen optimaliseren.

In 2017 kende de site een belangrijke groei van zijn publiek. "Het platform noteerde 40% meer bezoekers. Uitstekend nieuws voor de adverteerders," aldus een tevreden Kenny Claes, Programmatic Manager bij 2ehands.be. Om te vervolgen: "Dankzij Header Bidding kunnen de adverteerders ons publiek zeer doelgericht bereiken. Elke campagne wordt voortaan trouwens georkestreerd via de SSP die het best geschikt is voor de technologie van de adverteerder. Zo kunnen wij elke campagne een optimaal rendement garanderen".

Back to top button
Close
Close