Home/Innovation/Hoe VR een revolutie teweegbrengt in de rekruteringssector Hoe VR een revolutie teweegbrengt in de rekruteringssector HR-dienstverlener "t-groep" zet in op Virtual Reality headsets om nieuwe medewerkers te rekruteren. Een innovatie die naar verwachting snel wijdverspreid zou moeten raken. Een woordje uitleg. 2017-12-17Comment Beroep doen op `Virtual Reality` technologie om intern personeel aan te werven? Dat is de `disruptieve` gok die human resources bedrijf t-groep wil aangaan in het kader van zijn groeiprojecten naar 2020 toe, die inzetten op de digitalisering van prestaties. Dankzij de nieuwe VR-technologie zullen de kandidaten door middel van een virtual reality headset het dagelijkse leven kunnen ontdekken van een uitzendconsulent "alsof zij er bij waren". De HR-dienstverlener is hiermee het eerste Belgische bedrijf om op deze manier te innoveren. Volgens Hans Smellinckx, Marketing & Business Development Manager bij t-groep is "Virtual Reality een platform waarmee men het dagelijkse leven van de job als adviseur in ideale omstandigheden kan tonen aan jonge geïnteresseerde kandidaten". Het initiatief maakt deel uit van een digitaal transformatieproject van het bedrijf dat niet alleen de lancering van nieuwe internetsites inhoudt, maar ook de implementatie van de meest recente technologieën. T-groep zal voortaan beroep doen op Virtual Reality in het kader van zijn proces om interne medewerkers aan te werven. De technologie laat de kandidaten in virtual reality het dagelijkse leven van een uitzendconsulent te ontdekken, en te zien hoe een gesprek verloopt om zo te begrijpen hoe belangrijk het gesprek is om de beste kandidaat voor een bedrijf te kunnen vinden. Deze technologie definieert een theoretisch kader en concretiseert het door een realistische beleving. De ontwikkeling en integratie van VR in het rekruteringsproces werd uitgevoerd door de Mechelse start-up Reality Matters, een bedrijf gespecialiseerd in virtual reality en augmented reality. Véronique Brasseur, Directeur HR bij t-groep, legt concreet het door VR geholpen rekruteringsproces uit: "Het is niet gemakkelijk om zich de job van een uitzendconsulent in te beelden wanneer men begint. De virtuele realiteit laat ons toe om heel concreet te tonen hoe het voorgestelde werk eruitziet, en hoe opwindend en afwisselend het is". De eerste virtual reality headsets werden gepresenteerd op de beurs Career Launch op 22 november dit jaar, in de Leuvense Brabanthal. Voortaan zullen deze toestellen gebruikt worden in zowel de t-groep agentschappen in heel België als bij plaatselijke rekruteringsacties. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address