Facebook lanceert een nieuwe virtual reality headset

Gisteren heeft Mark Zuckerberg een nieuwe virtual reality headset voorgesteld, de Oculus Go. De CEO van Facebook wil dit product ontwikkelen voor het grote publiek, aan een betaalbare prijs. De technologiefans kunnen deze headset immers kopen aan de prijs van 199 dollar. Het merk kondigt de lancering ervan aan voor begin 2018.

post-image-3

De headset, die voorgesteld werd tijdens de jaarlijkse developer conference in San José, in de Silicon Valley, is een echt juweeltje van moderne technologie. De oprichter van Facebook omschrijft de headset als het kruispunt tussen virtual reality ervaringen op smartphones en die welke men beleeft met krachtige computers. Met de headset moet u niet langer verbonden zijn met een telefoon of een kabel om van de ervaring te genieten: de headset werkt volledig autonoom.

Net als bij andere VR headsets kunt u films of concerten bekijken, games spelen of gewoon praten met uw vrienden in VR. Een andere nieuwigheid zijn de lenzen die volgens het merk hetzelfde breed gezichtsveld bieden als de Rift, de eerste headset van het merk, en het wazige effect verminderen.

Het beperkte succes van de eerste generatie headsets lijkt dus het enthousiasme van de baas van Facebook helemaal niet getemperd te hebben. "Wij willen een miljard mensen de virtual reality laten betreden", stelt hij. Zijn bedoeling is duidelijk: VR democratiseren.

Back to top button
Close
Close