Dentsu Aegis Network lanceert Dentsu Consulting en strikt Clo Willaerts

Deze week lanceert communicatiegroep Dentsu Aegis Network Dentsu Consulting, hun consultingsmerk gespecialiseerd in de strategische begeleiding van merken en ondernemingen bij hun digitale transformatie, innovatie, en reputatiebeheer.

post-image-3

Laurent Lejeune, CEO van Dentsu Aegis Network in België, vond hiervoor inspiratie bij de COO van Dentsu Aegis, Benjamin Grange (ex Headlink, Acceliance, Rapp Collins…), die deze activiteit drie jaar geleden opstartte in Frankrijk. Vandaag is dit één van de snelst groeiende ondernemingen van de groep in Frankrijk, met meer dan 20 medewerkers en een sterke winstgroei. Laurent Lejeune: “Voor mij was het vanzelfsprekend om Dentsu Consulting ook in België te lanceren. In een voortdurend evoluerende businessomgeving stellen steeds meer adverteerders ons veel fundamentelere vragen dan louter kwesties die te maken hebben met hun merkimago of hun media-investeringen. Ze zijn op zoek naar middelen om te anticiperen op de evoluties waarmee wij allemaal geconfronteerd worden, of ze willen er gewoon zo gestructureerd mogelijk mee omgaan. Dit is de bestaansredenen van Dentsu Consulting, en dat beantwoordt aan een reële vraag. Dit kan men trouwens makkelijk vaststellen aan de hand van het aantal consultancy-bureaus die momenteel worden opgestart rond communicatie en marketing.”

Voor de lancering van Dentsu Consulting heeft Laurent Lejeune Clo Willaerts aangeworven, die ervaring heeft opgedaan bij het begeleiden van merken die een verandering ondergaan. De voorbije 20 jaar heeft Clo met succes tal van bedrijven geholpen (Virgin Express, Skynet, Sanoma, en onlangs nog Degroof Petercam …) om zich te positioneren in het digitale universum en hun value proposition te (her)definiëren in een steeds verder digitaliserende wereld.

Clo voelt zich als een vis in het water in sociale netwerken, ze is een gerespecteerde blogster en wordt vaak als spreker uitgenodigd op conferenties. Zij mag zich één van de weinige Belgische MarCom-professionals noemen die meer dan 30.000 followers telt op Twitter. Deze trouwe volgers waarderen haar advies rond het transformeren van ondernemingen in de richting van digitalisering. Ze publiceerde ook twee werken die erkend worden door professionals uit de sector: “The Conversity Model” en “Altijd naakt”.

Back to top button
Close
Close