RAAK lanceert ROI-berekeningstool voor e-mailmarketers

Analyseren hoe rendabel een e-mailmarketingcampagne is, kan complex en tijdrovend zijn. Om marketeers daarbij te helpen, lanceert email marketing agency RAAK een gratis online tool die dat in enkele minuten doet. Op basis van een reeks cijfers die in elk bedrijf voorhanden zijn, maakt de tool een accurate schatting van de return on investment. Wie de korte test doorloopt, krijgt bovendien een reeks insights en tips op maat waarmee de ROI van e-mailmarketing aanzienlijk verhoogd kan worden.

post-image-3

De tijd dat rendementsberekening van e-mailcampagnes nattevingerwerk was, ligt ver achter ons.

Vandaag willen e-mailmarketers vooraf weten hoe ze hun budget zo effectief mogelijk inzetten. Email marketing agency RAAK geeft marketers een online tool in handen waarmee ze het rendement van hun e-mailmarketing kunnen doorlichten op basis van beschikbare campagnedata. Het resultaat van deze korte ROI-scan is een concreet bedrag dat meteen aan het geïnvesteerde budget kan worden afgetoetst.

 

Good to great

Maar dat is slechts een startpunt. E-mailmarketers die hun ROI naar een hoger niveau willen tillen, kunnen de ROI-scan verder uitdiepen. RAAK loodst de gebruiker in enkele minuten door een reeks multiplechoicevragen gerelateerd aan campagnes, strategie, content en segmentatie. Zijn de campagnes responsive opgemaakt, zodat ook mobiele gebruikers ze probleemloos kunnen lezen? Wordt er structureel aan A/B-testing gedaan? En is de content van elke campagne gesegmenteerd naargelang de relevantie voor elke doelgroep? Aan de hand van de antwoorden genereert de tool een gepersonaliseerd PDF-rapport. Dit toont de gebruiker meteen waar de opportuniteiten liggen om extra e-mailmarketingomzet te genereren, met concrete tips en heldere inzichten.

De RAAK ROI-scan is gratis te consulteren via deze link.

Back to top button
Close
Close