Start-up Lanieri.com haalt 3 miljoen euro op en wil de Belgische markt veroveren

Lanier, de start-up opgericht door Simone Maggi en Riccardo Schiavotto, biedt maatkleding online te koop aan, maar enkel Made in Italy. Het is de bedoeling om het uitzonderlijke van de Italiaanse couture te combineren met een moderne multichannel verkoop. Een groep wolspinnerijen uit Biella, inbegrepen het historisch bedrijf Reda, gelooft in het ambitieuze project van de start-up en heeft, na een eerste investering van 1,5 miljoen euro, zijn aandeel verhoogd met een bijkomende investering van 3 miljoen euro.

post-image-3

"Voor de tweede keer sinds ons avontuur begon hebben de grote bedrijven van Biella in ons bedrijfsmodel geloofd, en in ons verlangen om het echte `Made in Italy` te promoten. Met deze nieuwe investering kunnen wij met meer zekerheid buiten onze nationale grenzen kijken. Overal ter wereld kunt u een Italiaans patroon op maat dragen, rechtstreeks van bij u thuis besteld", aldus Simone Maggi, medeoprichter en CEO van Lanieri.

In amper twee jaar tijd heeft Lanieri het vertrouwen gewonnen van meer dan 5000 klanten, die beslist hebben om maatkledij te kopen (zoals maatpakken, hemden, smokings en mantels) aan een competitieve prijs, vervaardigd van de beste Italiaanse stoffen, dat is in elk geval wat het jonge bedrijf belooft.

Het succes bleef niet uit online, maar dat is ook te danken aan de vier ateliers die geopend werden in Italië (in Milaan, Turijn, Rome en Bologna) en de opening van twee ateliers in het buitenland (München in Beieren en Parijs), die zorgen voor een dubbel format: zowel in de vitrine als het atelier binnenin het gebouw. De opening van de ateliers heeft het merk geholpen om de klanten de Lanieri ervaring persoonlijk te laten beleven, en kon zelfs de meest sceptische overtuigen.

In de tentoonstellingsruimte kan men de maat laten nemen, de kwaliteit van de materialen aanraken en bladeren doorheen meer dan 10 miljoen mogelijke combinaties. Een innoverende aankoopprocedure, ten dienste van de grote "Made in Italy" traditie. Deze online en offline strategie heeft alle klanten, die gewoon zijn aan de moderne dynamiek van de fast fashion, laten kennismaken met de wereld van het maatwerk.

Dankzij deze fondsenwerving wil het jonge bedrijf onder andere de Belgische markt veroveren met de lancering van een fysieke winkel en een plaatselijke webshop in Brussel op 30 november.

Back to top button
Close
Close