Microsites in de lift door user-generated evolutie

Steeds meer adverteerders maken gebruik van microsites (kleine websites met een specifiek doel), vaak binnen hun bedrijfssite, om te werken rond een bepaald product of een specifieke campagne.

post-image-3

In deze tijden van ‘user-generated’ content worden microsites steeds belangrijker. En het is precies die evolutie naar meer participatie van de gebruiker die er voor zorgt dat de bestedingen aan microsites de komende maanden (en jaren) belangrijker zullen worden.

Dat schrijft Het Amerikaanse E-Commerce Times op basis van een rapport van Jupiter.

Microsites worden natuurlijk al langer ingezet: voor specifieke acties of als uitgebreide landing page voor pakweg een e-mail campagne. Maar ze worden meer en meer ook gebruikt om een sociale component toe te voegen aan de communicatie. Zo vind je steeds vaker microsites waar de bezoeker actief kan participeren, bijvoorbeeld door het posten van zijn eigen content. De bedrijfssite zelf wordt daar zelden voor gebruikt en dus zijn microsites een gedroomde oplossing om de surfer toch meer te betreken, vooral in het kader van een specifieke campagne.

E-Commerce Times kon een rapport inkijken van Jupiter waaruit blijkt dat de grote adverteerders steeds meer gebruik zullen maken van microsiites. Het bedrijf vond dat 30 % van de bedrijven met een jaaromzet van meer dan 500 miljoen USD ze vorig jaar gebruikten maar dat 45 % van die bedrijven van plan is microsites op te zetten in het komende jaar.

En dat is natuurlijk goed nieuws voor de bureaus en de webbouwers. Want als de grote adverteerders naast hun bedrijfswebsite plots ook allerhande microsites gaan opzetten, betekent dat heel wat extra werk op de plank voor de sector.

Met dank aan Web 2.0 want niet minder dan 34 % van de adverteerders die microsites willen opzetten, zeggen dit te willen doen om ‘consumer-created’ content toe te laten…

http://www.ecommercetimes.com/story/9cp2w0HUUB4PUi/Microsites-Gaining-Popularity.xhtml

Back to top button
Close
Close