Rich Internet e-commerce en gebruikerservaring

Grote aandacht voor de nieuwe shop van Nikestore.com op de website van het Amerikaanse AdWeek.com. De reden: de shop is volledig in Flash gebouwd.

post-image-3

Even gaan kijken dus en, ja, het is aardig gebouwd. Maar we begrijpen de grote beroering niet goed. In onze contreien doken al wel vaker Flash shopping front-ends op en maar goed ook. Flash, en bij uitbreiding het arsenaal aan Rich Internet technologieën, zijn een voor de hand liggende keuze om in breedbandland het e-commerce proces veel gebruiksvriendelijker te maken. Vandaag wordt je van pagina naar pagina gestuurd om je winkelkarretje aan te vullen, producten te kiezen en zo meer. Bij Rich Internet e-commerce toepassingen kun je in principe alles (met uitzondering misschien van de betaling, alhoewel) laten gebeuren binnen één en dezelfde pagina op een compleet intuïtieve ‘klik en sleep’ manier.

De reden waarom we de beroering niet goed snappen: er zijn al Belgische ontwikkelaars en agentschappen die de online handelservaring gebruiksvriendelijker maken met Flash.

Denk aan de Bikkembergsfootball.com website van de hand van These Days bijvoorbeeld.

Bij het eveneens Antwerpse Edge.be zagen we trouwens al meer dan een jaar terug een demo van een knappe Rich Internet shopping front-end waar het hele koopproces binnen één pagina wordt afgehandeld door eenvoudigweg producten van en naar de winkelkar te slepen (Flash) waarbij alle achterliggende data meteen worden aangepast en de gebruiker dankzij allerhande leuke toeters en bellen (ondermeer animaties) zonder de minste inspanning weet hoe het werkt.
 
Bericht (29/09) op AdWeek
 
Back to top button
Close
Close