Home/Campaigns/De startpagina-strijd om de PC De startpagina-strijd om de PC Tot nader order is internettoegang in de eerste plaats nog steeds een zaak van personal computers. U en ik surfen misschien af en toe dan wel eens via ons mobieltje, onze PSP of ons TV-scherm: het gros van de tijd doen we ons online ding via de PC. 2006-09-29Comment En dus is het logisch dat die PC (en andere hardware en ook software) steeds meer het inzet wordt van deals tussen de online giganten van deze wereld en de fabrikanten van die computers. Zo tekende Google eerder al overeenkomsten met ondermeer hardwarefabrikant Dell en softwarehuis Adobe. Maar Yahoo is aan een inhaalbeweging bezig: het tekende al een overeenkomst met Acer en nu viel blijkbaar ook Hewlett Packard voor de voorstellen van Yahoo. De samenwerking tussen HP en Yahoo zal in de VS resulteren in een co-branded taakbalk die toegang geeft tot diensten van Yahoo. En de standaard ingeschakelde zoekmotor in Internet Explorer zal ook al die van Yahoo zijn. In Europa zal de Yahoo homepage in alle consumenten PC’s standaard worden ingesteld. Persbericht op deze link. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address