Home/Campaigns/Online leidt ook in Nederland de groei Online leidt ook in Nederland de groei Het rapportje dateert al van vorige week maar toch de moeite waard: de mediabestedingen in het eerste halfjaar in Nederland (van de hand van Nielsen Media). En ook in Nederland sprong de online reclame eruit met een groei van 42,7 %. Dat is dan wel enkel voor display ads en dus niet voor ondermeer search dat door Nielsen niet mee wordt genomen in de rekenoefening. 2006-09-27Comment De netto mediabestedingen van alle media samen bedroeg 4,6 %. En dat betekent dat er ook ‘verliezers’ zijn. Zo daalden de mediabestedingen in de kranten met 3,3 % ondanks de stijging van het aantal personeelsadvertenties. TV groeide met 9 % maar de interesse voor de 30-seconden spot blijkt ‘op zijn retour’ omdat (sic) ‘de interesse van bedrijven voor adverteren op televisie tanende is door overvolle reclameblokken’. Deed het dan weer goed: outdoor met een stijging van 9,8 %, vooral bij de abri’s. De PDF Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address