De "Olympische Spelen" opgepikt door de mobiele marketing

De Europese gebruiker bezit gemiddeld zes toestellen met internetverbinding, waarvan er drie dagelijks actief gebruikt worden. Het merendeel van deze toestellen zou ook ingeschakeld moeten worden om het verloop van de "Olympische Spelen" in Rio te volgen, aldus een rapport van Adobe Digital Insights. Een gedroomde gelegenheid voor alle slimme marketeers.

post-image-3

De liefhebbers van de Olympische Spelen zullen hoogstwaarschijnlijk de volgend editie van de sportieve competitie eerder comfortabel vanuit hun luie zetel volgen dan vanuit het stadium, zo blijkt uit het laatste Adobe Digital Insights onderzoek.

Volgens deze analyse, uitgevoerd met behulp van de Adobe Analytics en Adobe Social tools, liggen de vliegtuigreservaties voor Rio de Janeiro over de eerste zes maanden van het jaar duidelijk lager dan die in de aanloop naar de World Cup 2014 in Brazilië, zelfs al zijn er twee keer meer tickets (7,5 miljoen) tickets in verkoop voor de OS in Rio 2016 dan voor de World Cup twee jaar geleden. De vrees voor het Zika-virus, veelbesproken in de sociale netwerken, is waarschijnlijk niet vreemd aan de terughoudendheid van de fans van de OS.

En dus zullen de marketeers die dit uitgebreide publiek willen bereiken, rekening moeten houden met de vele gebruikers van mobiele toestellen. Volgens het recente onderzoek ADI Best of the Best Europe, uitgevoerd in vijf Europese landen, geven de gebruikers immers toe gemiddeld zes toestellen met internetverbinding te bezitten voor persoonlijk gebruik, waarvan drie die zij dagelijks actief gebruiken. Er is dus alle reden om aan te nemen dat het merendeel van deze mobiele toestellen gebruikt zal worden om het verloop van de wedstrijden in Rio te volgen.

"De marketing is meer dan ooit in een sterke positie om gepersonaliseerde merkervaringen te bieden, op grote schaal en op alle soorten toestellen. Een unieke gelegenheid voor de marketeers om zich tot een internationaal publiek te richten", zo vat Becky Tasker, Managing Analyst bij Adobe Digital Insights, het samen.

Back to top button
Close
Close