Home/E-commerce/Inoopa, de nieuwe Belgische start-up die de e-commerce wil stimuleren Inoopa, de nieuwe Belgische start-up die de e-commerce wil stimuleren Een jong bedrijf uit het Luikse lanceert een volkomen nieuw platform voor de analyse van e-commerce projecten, dat de bedrijven moet helpen hun business beter online te positioneren. Een tool die al op 1,1 miljoen euro gevaloriseerd wordt! 2016-07-19Comment Inoopa is een jong bedrijf, opgericht in maart 2016 door Jean-Pol Boone en Jean-Noël Chamart. Na onlangs een fondsenwerving van 300.000 € afgesloten te hebben bij Meusinvest via diens filialen Start-Up Invest (250.000 €) en LeanSquare (50.000 €) wordt de start-up vandaag op 1,1 miljoen € gevaloriseerd. En met reden: buiten een Nederlandstalige versie die voorzien is voor eind september, heeft het bedrijf al een akkoord afgesloten met een Roemeense partner in de marge van andere partnerschappen, onder andere in Frankrijk en Duitsland. Met de echt unieke tool kunnen automatische rapporten aangemaakt worden waarmee men kan weten of een bedrijf er belang bij heeft om met e-commerce te beginnen, terwijl ook concrete pistes voorgeschoteld worden om de digitale overstap te maken. Van winkelier tot grote KMO, met Inoopa kan men de slaagkansen van elke business in de e-commerce beoordelen, en geval per geval legt de tool uit hoe men waarde kan genereren. Het platform richt zich zowel tot de zelfstandige die wil starten met online verkoop, als tot bestaande KMO die een e-commerce activiteit willen opstarten of verbeteren, als tot buitenlandse beleggers die in België willen verkopen via het e-commerce kanaal. Inoopi stoelt op een geavanceerd algoritme, gebaseerd op statistische gegevens afkomstig van 2000 bronnen (Ipsos, Forrester, GfK, NIelsen, enz.). Het platform is er in korte tijd in geslaagd om spelers van gewicht in België rond zich te scharen zoals UCM, bpost en KBC Bank. Die laatste heeft zelfs een 200 rapporten aangekocht voor zijn corporate klanten, in het kader van zijn Pop-Up Webshop campagne die op de radio uitgezonden werd. De gepersonaliseerde audit, die aangeboden wordt aan het unieke tarief van 100€ (+btw) houdt in dat men op vertrouwelijke wijze moet antwoorden op een dertigtal vragen op de site inoopa.be. Het rapport leidt dan tot een geprojecteerde score, een analyse van de concurrentie, een commerciële projectie inbegrepen de potentiële rentabiliteit, alsook pistes om winstgevend te worden. Het in maart dit jaar gelanceerde Inoopa streeft ernaar om een tiental banen te creëren tegen het einde van dit jaar. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address