Home/Campaigns/Bestedingen marketeers technologiesector in de lift Bestedingen marketeers technologiesector in de lift De ICT-bedrijven maken nog steeds een heel groot deel uit van de online marketingbestedingen. Zowel informaticabedrijven als telco’s behoren traditioneel – en overigens vrij logisch – tot de top van de actiefste interactieve adverteerders. 2006-09-18Comment De evoluties in die markt hebben dus een belangrijke impact op de prestaties van de online uitgevers. De troebelen waarmee de sector rond de eeuwwisseling kampte, versterkten zeker en vast de neerwaartse spiraal waarin de online sector terechtkwam. Technologie en internet zijn nu eenmaal onlosmakelijk met elkaar verbonden. De jongste jaren gaat het weer beter met die ICT-sector. En dat merk je ook aan de reclamebudgetten. Volgens een kersverse analyse van IDC, dat al jaar en dag de ‘tech marketing’ budgetten volgt (het bedrijf leeft er als in ICT gespecialiseerd onderzoeks- en evenementenbureau ook van en moederbedrijf IDG is een wereldwijd uitgever van ICT-publicaties) stijgen de marketingbestedingen van de technologiebedrijven dit jaar met 7,5 %. En dat is meteen de snelste stijging in 5 jaar tijd. Ook in deze sector zien we overigens een nauwere koppeling tussen marketing en strategie (en dus performantiemeting) ontstaan, aldus IDC. De belangrijkste uitdagingen liggen op het vlak van het beter op elkaar afstemmen van de inspanningen op het vlak van corporate marketing en die op het vlak van productmarketing en field marketing. Gegevens over het rapport en analyse op deze link. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address