Home/Social networking/Messenger innoveert - hebt u al uw m.me/gebruikersnaam? Messenger innoveert - hebt u al uw m.me/gebruikersnaam? In de marge van de F8-conferentie volgende week, geeft Facebook nu al een voorproefje en kondigt het een reeks nieuwe functies aan voor Messenger. 2016-04-08Comment Over enkele dagen heeft de jaarlijkse conferentie plaats van de social network-gigant, en momenteel is de `Bot Store` van Facebook een hot topic. Toch kwamen er ook enkele andere aankondigingen vanuit Palo Alto. Zoals twee getallen die te onthouden zijn: er zijn 900 miljoen maandelijkse gebruikers actief op Messenger en elke maand worden er via de boodschappendienst 1 miljard boodschappen uitgewisseld tussen bedrijven en gebruikers. Eenvoudiger contact leggen Het is geweten, Facebook wil van Messenger een volledig platform maken, dat de relatie tussen bedrijf en klant moet bevorderen en vereenvoudigen. In deze optiek zal het voortaan mogelijk zijn om in Messenger rechtstreeks een gesprek aan te knopen met een bedrijf dat een pagina heeft, door gebruik te maken van een unieke link in de vorm van m.me/gebruikersnaam. Het zal dus niet meer nodig moeten zijn om eerst de pagina te zoeken via de zoekbalk, die te bezoeken en daar dan een gesprek op te starten. Alle bedrijven die reeds de URL van hun pagina gepersonaliseerd hebben met een welbepaalde naam, zullen die naam voortaan in hun m.me/gebruikersnaam terugzien - in beide gevallen geldt dezelfde gebruikersnaam. De andere bedrijven zullen binnenkort uitgenodigd om dit alsnog te doen. Laat alvast maar nieuwe visitekaartjes drukken! Een tip: wanneer u het nog niet gedaan, personaliseer dan onmiddellijk de URL van uw pagina. En open zelfs nieuwe pagina`s, om andere URL`s / gebruikersnamen te reserveren die nuttig kunnen zijn voor uw activiteit. Tegelijkertijd zal Messenger het ook mogelijk maken om QR codes met een Facebook-sausje in te scannen via de camera van de smartphone. Met die ingescande code zal men rechtstreeks een gesprek kunnen opstarten, wat dus concurrentie betekent voor een gelijkaardige functie bij Snapchat. Gepersonaliseerde boodschap En tot slot nog een kleine nieuwigheid: de welkomstboodschap. In de toekomst zal er, wanneer de gebruiker in Messenger een chatvenster opent met een bedrijf, per pagina een gepersonaliseerde verwelkoming mogelijk zijn. De aankondiging van de chat bots moet volgende week nog komen, maar de bedrijven moeten nu al de impact van deze nieuwe benadering van de klantendienst via Messenger goed begrijpen en erover nadenken. Al deze nieuwe functies zullen in de volgende weken uitgerold worden. Denys Malengreau (Reputation 365) Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address