Het platform Sortlist wil de Franse markt veroveren

Een jaar geleden al kondigde het platform voor professionele matchmaking zijn internationale expansie aan, en nu bereidt het dus de opening van zijn nieuwe kantoor in Parijs voor. Een logische stap, wanneer je weet dat bijna een vijfde van het verkeer op het platform afkomstig is van het Franse grondgebied. En zo staat de Belgische start-up, een jaar na de fondsenwerving en een rebranding van de oplossing, voor een nieuwe, grote uitdaging.

post-image-3

 

Sortlist  heeft het geweer van schouder veranderd in 2015 en heeft de knoop doorgehakt. De aanzet? Een project dat het concreet uitgewerkt heeft met een speler van de prestigieuze CAC 40 in Frankrijk, wat uiteraard een serieuze boost gegeven heeft aan het bedrijf. Het Belgische platform, dat sinds september 2015 een groei kent van 30% per maand, kan nu ook rekenen op de steun van Google France om zijn online acquisities te vereenvoudigen.

Afgaande op de vraag die uit Frankrijk afkomstig is, zal Sortlist een bureau openen in Parijs zelf, om zo zijn fysieke aanwezigheid op de Franse markt te verzekeren. In de maand februari is Sortlist verschillende keren naar Parijs gereisd om alles uit te werken en verschillende geïnteresseerde partijen te ontmoeten. "Wij ontvangen steeds meer vragen van Franse bedrijven, zowel KMO als bedrijven die in de CAC40 thuishoren", vertrouwt Nicolas Finet, medeoprichter van Sortlist ons toe.

Een jaar geleden rondde de start-up Sortlist zijn eerste fondsenwerving af met een bedrag van 550.000 euro. Met die werving wou het de internationale expansie van het bedrijf verzekeren, met Parijs en New York in het vizier. Eén jaar en een rebranding later behoren Frankrijk en de Verengde Staten tot de drie belangrijkste markten van Sortlist.

Nicolas Finet legt ons uit hoe de rebranding van het platform een doorslaggevende keuze was: "Men kan een groeiende trend zien bij de bedrijven om hun communicatie te professionaliseren en zich aan het digitale tijdperk aan te passen. Dit kadert in een context waarbij de digitale transformatie, alhoewel die essentieel is om een voorsprong op de concurrentie te behouden, een uitdaging blijft waarop de bedrijven moeilijk een antwoord kunnen geven. Zij hebben een partner nodig die de nodige kennis en flexibiliteit heeft om hun overgang naar een digitale strategie te ondersteunen. Het aantal dienstverlenende bedrijven op de markt stijgt voortdurend, en het wordt moeilijker voor een bedrijf om de juiste partner te vinden, geschikt voor  zijn sector, zijn budget, zijn timing, enz. Wij kunnen hen begeleiden naar deze partners, en dat is wat ons aanbod waardevol maakt".

 

Het platform is nu reeds beschikbaar in het Frans, Engels, en Nederlands. Binnenkort kan het ook geraadpleegd worden in het Spaans en Italiaans.

Back to top button
Close
Close