Lokale online reclame staat voor grote doorbraak

Het Amerikaanse Borrell Associates stuurde ons gisteren een persberichtje (sommigen weten ons blijkbaar al wonen in Amerika, straf PR-werk) over een studie waarin het de lokale online reclamebestedingen voorspelt voor 210 lokale markten.

post-image-3

De ‘Outlook 2007’ met als veelzeggende subtitel ‘Pac-Man Pace for Local Online Advertising’ voorspelt dat de lokale online reclame volgend jaar met zowat 31 % zal groeien. Vooral lokale tekstadvertenties (search) en e-mail zouden daarbij het voortouw nemen.

Volgens Borrell is paid search lokaal nu al goed voor 938 miljoen USD en zal het in 2007 exploderen tot 1,8 miljard USD.

De leidende rol van ‘local search’ in het hele lokale online reclamegebeuren mag niet echt verwonderen. Zo lezen we op de blog van ZDNet nog een verslag over de prominente rol die Google op een analistenmeeting zei te willen spelen in een lokale zoekmarkt die volgens de blogger van dienst geraamd wordt op 10 miljard USD tegen 2010.

Meer over de studie van Borrell: http://www.borrellassociates.com/

De ZD blogpost over Google’s lokale ambities: http://blogs.zdnet.com/micro-markets/index.php?p=423
Back to top button
Close
Close